Tafsen Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Når eg setter ei dvd plate i pc'n så dukker det opp eit ikon på skrivebordet. Men visst eg dobbelklikker på dette så går eg inn på sjølve dvd plata. Eg kan heller ikkje høgreklikke på den og velge spel av. Korleis kan eg forandre på dette? Eg lurer også på korleis eg kan forandre kva for eit ikon som kjem opp når eg putter i ein dvd. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 hva i all verden vil da ha den grusomme xp-funksjonen til? Var faktisk noe av det som irriterte meg mest med xp, at det forpulte os'et skulle foreslå for meg hva jeg skulle gjøre til enhver tid. G Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Trur ikkje du heilt skjønte spørsmålet mitt. Det dukker opp eit ikon på skrivebordet. Det er dette det er snakk om... Lenke til kommentar
Palme Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Du kan vel høyreklikke og velge, Open with? Da kan du feks. velge (visst du har installert) VLC Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Nope, det er akkurat det eg ikkje kan =\ Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Det du kan gjøre er å lage en launcher: Høyreklikk på skrivebordet - create launcher Name: Whater_suitse_you command: vlc /dev/hda (bytt ut vlc med hvilket program du vil åpne det med. Bytt ut /dev/hda med hva som er riktig for DVD-spilleren din). Jeg husker ikke noe kommando for å finne ut hva som er device til DVD-ROM men du finner det hvis du åpner /etc/fstab. Endret 17. november 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
ways Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 hvis du bruker gnome klikker du system - admin - removable drives and media - multimedia. der får du xp-funksjonen. og den er ganske grei å ha. =) Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 hva i all verden vil da ha den grusomme xp-funksjonen til?Var faktisk noe av det som irriterte meg mest med xp, at det forpulte os'et skulle foreslå for meg hva jeg skulle gjøre til enhver tid. G 5165995[/snapback] Ja herregud det er grusomt å å bli spurt om du vil spille av DVD'en når du setter det inn. For en TEIT funksjon gitt. Selv foretrekker jeg å åpne et terminalvindu å skrive dfgxx -r5+&-t54. Og så er det jo ikke mulig å skru av autostart-funksjonen in XP heller.. NOT! Du er smart du Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 slapp av litt da hvis du liker å bli guidet som en baby i alt du foretar deg på maskinen, så for all del.. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 slapp av litt da hvis du liker å bli guidet som en baby i alt du foretar deg på maskinen, så for all del.. 5170604[/snapback] Så du synes brukervennlighet er babyaktig? Får håpe de aldri slipper deg til i noen form for utviklingsprosjekt. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) **feil tråd ** Endret 18. november 2005 av olefiver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå