mg_martin Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Heisann folkens. vet ikke om dette er riktig sted å legge inn denn posten,men jeg prøver alikevel! Har i en tid nå hatt problemer med JAVA runtime enviroment. det vil si hele greia. java scrips også.(mulig jeg bæsjer litt på leggen nå,men dette er ikke direkte min sterke side) uansett. problemene startet (i hvertfall tror jeg det) etter at jeg hadde lagt inn den nye JRE pakka som jeg fikk beskjed om at var klar til nedlastin og installering. etter at jeg har gjort dette ser ikke java ut til å fungere.. får opp den fine koppen nede i høyre hjørne og alt ser ut til å å bra helt til at jeg får beskjed nede i høyre hjørnet av browseren der det står "Applet BBSApplet notinted" uten at jeg forstår noe videre av det. legger med loggen fra java konsolen. Java Plug-in 1.5.0_02Using JRE version 1.5.0_02 Java HotSpot Client VM User home directory = C:\Documents and Settings\Martin ---------------------------------------------------- c: clear console window f: finalize objects on finalization queue g: garbage collect h: display this help message l: dump classloader list m: print memory usage o: trigger logging p: reload proxy configuration q: hide console r: reload policy configuration s: dump system and deployment properties t: dump thread list v: dump thread stack x: clear classloader cache 0-5: set trace level to <n> ---------------------------------------------------- load: class dk.sdc.bankid.applet.Detector not found. java.lang.ClassNotFoundException: dk.sdc.bankid.applet.Detector at sun.applet.AppletClassLoader.findClass(Unknown Source) at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source) at sun.applet.AppletClassLoader.loadClass(Unknown Source) at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source) at sun.applet.AppletClassLoader.loadCode(Unknown Source) at sun.applet.AppletPanel.createApplet(Unknown Source) at sun.plugin.AppletViewer.createApplet(Unknown Source) at sun.applet.AppletPanel.runLoader(Unknown Source) at sun.applet.AppletPanel.run(Unknown Source) at java.lang.Thread.run(Unknown Source) Caused by: java.io.IOException: open HTTP connection failed. at sun.applet.AppletClassLoader.getBytes(Unknown Source) at sun.applet.AppletClassLoader.access$100(Unknown Source) at sun.applet.AppletClassLoader$1.run(Unknown Source) at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method) ... 10 more load: class dk.sdc.bankid.applet.Detector not found. java.lang.ClassNotFoundException: dk.sdc.bankid.applet.Detector at sun.applet.AppletClassLoader.findClass(Unknown Source) at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source) at sun.applet.AppletClassLoader.loadClass(Unknown Source) at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source) at sun.applet.AppletClassLoader.loadCode(Unknown Source) at sun.applet.AppletPanel.createApplet(Unknown Source) at sun.plugin.AppletViewer.createApplet(Unknown Source) at sun.applet.AppletPanel.runLoader(Unknown Source) at sun.applet.AppletPanel.run(Unknown Source) at java.lang.Thread.run(Unknown Source) Caused by: java.io.IOException: open HTTP connection failed. at sun.applet.AppletClassLoader.getBytes(Unknown Source) at sun.applet.AppletClassLoader.access$100(Unknown Source) at sun.applet.AppletClassLoader$1.run(Unknown Source) at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method) ... 10 more mulig dere skjønner mer enn det jeg gjør og kan hjelpe meg. haster litt da jeg må inn på nettbanken og betale noen heller kjedelige regninger ASAP! fortsetter å gogle etter et svar helt til noen andre kan hjelpe meg! edit: glemte og si at jeg har både prøvd i Firefox og IE uten hell Endret 16. november 2005 av mg_martin Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 load: class dk.sdc.bankid.applet.Detector not found. Av en eller annen grunn mangler du denne classen... denne burde ligge i pakken til appletten du prøver å kjøre. Kan det rett og slett være feil appletten du kjører? eller muligens JRE søker etter klassen på feil plass... Prøv å avinstallere JRE og installer den igjen.... Har dessverre ikke så mye bedre forslag.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå