Kriwin Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Hei hei! Min bror som er 17 år fikk veldig dårlig syn i fjor (ser ca 1-5%). Men han savner veldig data da. Så da tenkte jeg at jeg kunne hjelpe han litt med å komme inn i Touch-systemet! Så det jeg lurer på er om det er noen som vet om et program som leser opp alle bokstavene han taster inn på F.eks Word eller Msn? Eller er det noen som vet om andre programmer som er nyttige for svaksynte? Hadde vært fint om dere hadde giddi å hjulpet han! Takk, Kristian Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Fin tanke av deg, håper du får mange svar... Dessverre vet jeg ikke noen programmer som kan hjelpe broren din. Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Ok!.. La oss håpe det kommer noen som vet om det da=) Kristian Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Det ligger noe i XP allerede. Magnifier som forstørrer delen av skjermen der mus/cursor er og narrator som kan si hvilke taster som trykkes (desverre med engelsk uttale). Se mer her: http://www.microsoft.com/enable/products/w...xp/default.aspx http://www.blindeforbundet.no/modules.php?...catid=22&topic= Endret 16. november 2005 av Mythos Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Uff, så trist.. Under Blindness på wikipedia er det et avsnitt om datamaskin-bruk. Er noen linker der som kanskje kan lede deg videre til noe nyttig. En trafikkskadd blind fyr som holdt foredrag på skolen hadde noe programvare som hjalp han til å bruke data. Han hadde eget firma og sånt.. Lykke til =) Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Så en artikkel innpå Blindeforbundet at Opera kommer med snakkende utgave i Februar!! Bror min synes ikke dette hørtes så værst ut=) Takk for den! Noen flere forslag og? Kristian Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Vet ikke om noe som leser opp det du skriver dessverre... ...men, det finnes snakkende browsere alt...jeg prøvde en slik i forbindelse med en skoleoppgave en gang...(husker ikke hva den het i farten) ...dessverre er en del nettsider kodet så dårlig at man ikke får noen god opplevelse med en "snakkende browser"... Lenke til kommentar
howzer Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Så en artikkel innpå Blindeforbundet at Opera kommer med snakkende utgave i Februar!! 5165778[/snapback] Er ikke den ute alt da? http://www.opera.com/voice/ Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Jeg vil anbefale at dere kontakter Blindeforbundet om dere ikke har det allerede. Der kan dere få råd og hjelp. Et raskt Googlesøk ga noen treff: NextUp. TextAloud 2.0 uses voice synthesis to convert text into spoken audio. SitePal. SitePal's Text-to-Speech (TTS) functionality allows your SitePal characters to speak using realistic, computer-generated voices from written text (typed in or that comes from a file). RWF Talking Software Speaking Software for Blind and Disabled Computer Users MarvelSoft Perfect for kids, made for adults who've just learned to type, and ideal for elderly folks who haven't been around computers all their lives, Talking Toolbox 2.00 is the latest and greatest talking product offered by MarvelSoft. This 100% self-voicing software program lets you send and receive Email, write letters and read E-books, organize an address book, use a calendar to plan your week, listen to audio CD's ... and even comes with a talking clock and calculator. Talking Desktop Use voice commands to operate your computer, do dictation and have your computer talk back to you.Dictate text into any word processor Du finner flere om du søker på "talking software" i Google. Jeg har ikke personlig erfaring med noe av dette, så jeg kan ikke si noe om hvor godt det virker, eller om det virker "på norsk". Jeg vil tippe at de fleste er engelskspråklige.. Geir Endret 17. november 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Bumbing for en god sak... Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Eg har hjulpet ein blind person med å innstalere Fedora på ein thinkpad med eit braillo fingerbrett montert som dockingstasjon. Han var meir "produktiv" med de maskina enn mangen sjåande eg kjenner er. Han brukte cli grensersnitt og berre tekst-/ncurses-baserte program, og det fungerte utmerket. Den einaste grunnen til at han trenge hjelp til å oppgradere var at fedora ikkje har barillo støtte under innstalasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå