Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er det vanskelig å skifte en girkasse på en Lancer

Ernie

Anbefalte innlegg

Vel, jeg har en Mitsubishi Lancer 89mod. med en manuelkasse som nok er moden for litt utskiftning. Den gir fra seg masse "pene" skure-lyder når den står i gir og ellers når clutchen ikke er trådd inn. I tillegg nytter det lite å forsøke 4.giret da den bare hopper rett ut når man forsiktig slipper opp clutchen. På toppen av det hele er den tidvis litt krunglete å få i 3.giret og 5.giret kan den finne på å hoppe ut av fra tid til annen.

Kort sagt er det nok modent for et aldri så lite skifte av girkassen.

Spørsmålet er da: Hvor vanskelig er det? Det er trossalt en fwd så tingene er liksom veldig samlet på et sted.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har aldri byttet girkasse på en Lancer, men en Carisma GDI har jeg gjort med broren min.

Det er ikke så vanskelig, men det tar noen timer det gjør det.

Du må/bør demontere drivaksler, batteri (tror jeg), batteriplate (tror jeg), travers, noen ledninger og startmotoren (tror jeg). Når dette er gjort så er det vel bare å ta vekk alle skruene fra motor og girkasse og slipp den ned.

Jeg og broren min brukte ganske nøyaktig 2 timer på å ta av girkassen og montere den igjen, men dette var andre gangen vi gjorde det.

Første gangen brukte vi 4-5 timer..

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...