DurdoSKyy Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Hei.. Vil man merke forskjell på ett lydkort og intregret lyd fra hovedkortet? hvis man har gode hedsett? (til ca 2000 kr) Har det noe å si liksom? noen sier at det kommer mere støy fra de integrerte men jeg veit ikke..? Jeg er ikke på utkikk etter ett lydkort med mange muligheter men hvis det nå er forskjell, hvilket lydkort burde jeg kjøpe da? er KUN på utkikk etter ett som GIR god lyd fra seg (ikke om det kan koble 2 microfoner til og har masse bra programvare osv..) bare om det gir god lyd ut på headsettet eller til forsterkeren som er viktig for meg. Endret 16. november 2005 av DurdoSKyy Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Har du hodetelefoner til 2000,-, så er svaret et enkelt "JA". Jeg hører lett forskjell på lyden fra mitt integrerte lydkort og det dedikerte, selv med mitt gamle Live! 1024 (lydmessig leverer ikke Creative spesielt mye for pengene) og hodetelefoner til ca. 700,-. I tillegg til høyere støynivå blir lyden vanligvis mer farget på integrerte lydkort. Du nevner ikke hvilken prisklasse du har i tankene, men utifra beskrivelsen du har gitt er kanskje Onkyo Wavio SE-90PCI et godt valg. Ellers har du M-Audio Revolution. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Absolutt! Eg har ikkje meir enn eit billig Audigy2 kort til eit par hundrelappar, men merka stor forskjell frå det innebygde i hovudkortet. Har du i tillegg eit headset til 2000 ville eg ikkje vært i tvil, med mindre kortet ditt har eit veldig bra integrert lydkort. Lenke til kommentar
Iceythe Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Hei. Mange integrerte lydkort har lydprosessor som ikke er bra nok. Kan nevne AC'97 og Realtek fra tuppen på tunga av de som jeg selv opplever ikke gir "kraftig" lyd. Nvidia Soundstorm lydbrikken som mange nforce kort har er på en annen side en grei sak. Lyden er lik SoundBlaster Live! kortet mitt (etter det jeg har forstått). Men uansett, et godt lydkort er alltid kjekkest å ha for å være sikker på at lyden kommer best siden disse bruker egen lydprosessor og avløser CPU. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Kan bekrefte dette. Har akkurat byttet fra Realtek 850 (integrert) til Audigy 2 lydkort, og forskjellen er stor (til og med på min Cambridge Sound 2500 Digital høyttalere). Får en mer flyt i lyden. Tøffe saker. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Kan bekrefte dette. Har akkurat byttet fra Realtek 850 (integrert) til Audigy 2 lydkort, og forskjellen er stor (til og med på min Cambridge Sound 2500 Digital høyttalere). Får en mer flyt i lyden. Tøffe saker. 5170905[/snapback] Løp og kjøp! Samme erfaring har jeg. Jeg bruker et audigy lydkort. Jeg fatter ikke hvordan folk bruke 15000 på en ny pc uten å kjøpe lydkort. Veldig stor forskjell i spill, mp3- lyd og ukomprimert lyd. Og ikke minst filmlyd. Støttes kabinettets frontpanel? Nå leser jeg at du ikke er på jakt etter et lydkort med mange inn og utganger. Vil bare nevne at nye kabinetter har headsetutgang i front. Mitt audigykort + mange andre lydkort har ikke støtte for dette. Ser ut som onkyo og M-audiokortet heller ikke støtter kabinettets forside. Jeg er i den oppfatning at det har vert alt for lite fokus på akkurat dette. Med et shuttlekabinett, så bør minijack inn og utgangene fungere i fronten. Her er det heller inget ledig cdrom -brønn til lydkortets frontpanel. Lenke til kommentar
DurdoSKyy Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Jeg fikk litt lyst på Onkyo Wavio SE-90PCI det så lite og greit ut.. men hva gjør det bedre enn feks Audigy 2 ? for det må vel være en god del bedre siden det koster over 3 ganger så mye.. skal bruke det mye sammen med Beyerdynamic DT 770 pro Endret 18. november 2005 av DurdoSKyy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå