Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkelig oppførsel etter bytte av hk,cpu osv.

Anbefalte innlegg

Byttet nylig nytt hk, cpu, ram, kjøler osv. + en ny harddisk (eller ny og ny,men planen var vertfall å formatere den nå).

Etter å ha installert alt og forhåpentligvis gjort riktig får jeg først opp melding om at cpu is unworkable or has changed under oppstart. Jeg går inn i bios og bare kikker, alt ser ok ut og starter om, alt ok. På min gamle harddisk Western 60gb kjørte jeg på med 2 windows xp versjoner, ene for musikkinnspillinger og ribbet for unødvendig fjas. Andre helt normal. Uansett, tviler på at dette har noe og si for feilene. Jeg starter opp og får beskjed som normalt om å velge hvilket operativsystem jeg vil starte, trykker enter og så blinker xp logoen på skjermen og opp kommer en blåskjerm med feilkoden 0x0000007b og masse annet og det står at windows har avsluttet oppstarten for å ikke skade... osv osv.

Når jeg prøver den andre disken, western 120gb, starter den windows og xp logoen dukker opp noen milisekunder før den restarter, om og om igjen...

Prøver å installere ny xp på begge diskene uten hell, får opp uti installasjonen at filen sparrow.dll er skadet og installasjonen avbrytes. CD`en er feilfri og har ligget i cover hele tiden, ingen riper og ingenting. Er xp sp1 home norsk.

Noen som har den fjerneste aning hva som er galt? Er like før jeg fyller dritten med dynamitt og tenner på.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...