Gå til innhold

SAKLIGE tilbakemeldinger ønskes...

sof

Anbefalte innlegg

Hei,

skal omsider kjøpe meg nytt hovedkort, cpu, minne og harddisker. Har bestemt meg for Intel, så dropp AMD innsigelsene :smile:

Har tenkt på p4 > 2 Ghz, 512 ram og 2x80 Gb WD 8 Mb cache. (og STILLE vifter) Diskene hadde jeg tenkt å sette opp med striping for ytelsen, dvs. at hovedkortet trenger RAID støtte.

Har dessverre ikke hatt tid til å holde meg veldig oppdatert på hardware fronten i det siste og poster derfor denne saken her. Vet at det hadde vært mulig å søke, men håper på noen fornuftige svar tilbake for det :smile:.

Systemet skal forøvrig overklokkes, men ikke "uvørent" mye. Vet ikke hvor lang man kan dra de forskjellige CPU'ene. Hva har 400 mhz vs. 533 mhz å si med tanke på dette?

Redigert: Hva bør jeg satse på??? (gjør det gjerne spesifikt, med modell/merke, minnetype osv)

Setter pris på noen konstruktive tilbakemeldinger!

På forhånd takk.

sof

[ Denne Melding var redigert av: sof på 2002-08-29 09:17 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har et poeng, men: Ytelsen på 1.generasjon serial ATA blir ikke sååå bra og AGP 8x trenger man ikke når det er 128/256 Mb minne på dagens high-end skjermkort.

Setter pris på anbefalinger på det jeg har skrevet i post 1.

takk uansett :smile:

sof

Lenke til kommentar

SiS648 jeg ville satset på dette

Asus P4S8X/LAN/SATA Hovedkort S478/P-4

SIS648, ATA/133, ATX, DDR, IE1394, 8X

men det er uten raid

845E med raid? ta en titt på dette

Abit IT7-MAX2 Hovedkort S478/DDR/533mhz

I845E, ATA/133, ATX, Raid, USB2.0, SATA

dette har ikke PS2 og COM porter, STILIG!

845G dette som også har raid, men har onboard vga på linje med GF2MX

EPoX EP-4G4A+ i845G 6PCI 1AGP 3DDR-DIMM RAID LAN VGA 6CH- Audio Socket478 ATX

645DX kanskje dette

Soyo SY-P4S-645DX Dragon Ultra SIS645DX 6PCI 1AGP 3DDR-DIMM LAN RAID 6CH-Audio Socket478 ATX

81730-guin.gif Abit KT7A-RAID, Athlon 1200 @ 1370, TaiSolCGK760, GF2Pro, 256 + 128MB Apacer, WD80GB + IBM60GB, Win2k

Lenke til kommentar

men det har seg sånn at SiS 648 denger vias P4X400, se hva tomshardware.com skriver:

Our general conclusion: the SiS 648 is a reasonably priced alternative to Intel 845G, and it also offers more features. The board is garanteed to be stable. VIA remains defeated with its P4X400, which still doesn't have a license for the P4 platform.

testen kan leses her

Lenke til kommentar

overklokke.. kjøp: Corsair Extended Memory Speed, hvis du har råd?

512MB DDR XMS3200C2 non-ECC, unbuffered, CAS2, m/Heat Sink til 2050kr

Man trenger ikke ny vifte, den som følger med er både stillegående og effektiv nok.. for 2.5 @ 3.0 Ghz

Men selvfølgelig er det kjekkt å ha en power kjøler,

hvis du vil klokke mer!

feks:

Swiftech m/vifte MCX4000 645 kr

Alpha u/vifte PAL8942T 398 kr

Thermaltake m/vifte "Silent Viking" A1119C 248 kr

men Shuttle AS45GT/R har vel ikke Raid?

Lenke til kommentar

Anbefaler et HK med SiS648 chipsettet. ASUS har et på lager, se komplett side internettsider. Du trenger ikke XMS3200 ram, kjøp vanlig PC2700 fra Apacer eller Samsung, Disse brikkene klarte slapps.com å kjøre opp åp over PC3200 hastigheter... og dessuten kan du jo bare aktivere 4:3 divideren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...