Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT firmware til 516i

Anbefalte innlegg

Jaja da var det gjort....

Satt og lekte meg litt for mye med firmware og instillinger på modemet og nå er det slutt.

Installerte firmware 5.3.2.6 fra speedtouch.uk, men det skulle jeg ikke gjort.

Kommer nå ikke på nett i det hele tatt.

Er det noe sted den firmwaren til NGT ligger på nett eller må jeg regne med en time i supportkø nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forresten prøvd å kjøre "Setup" wizarden i modemet? Btw. etter firmware-oppgradering har ruteren 192.168.1.254 som IP. Du velger routing, PPPoA og VPI/VCI er vanligvis 1/32. Brukernavn for oppkobling er ditt kundenummer, mens passordet blir det du fikk for aktivering. Stemmer opplysningene overens er du oppe og kjører på no-time.

Men ellers hadde det vært fint hvis man tak i samme firmware som NGT bruker.

Lenke til kommentar

Har prøvd det som du sier flere ganger.

Problemet er det at wizarden ser litt annerledes ut nå.

Det blir som at hvis du velger avansert på ngt firmware så kommer det opp 3 avmerkingsbokser for subnett og sånn.

Det gjør det ikke her, men det kommer opp to som det står Kingston og BT.

Har prøvd med begge to, men til ingen nytte.

Virkelig ikke noen som vet om et sted det kan ligge firmware til ngt, eller om noen kunne laste ut firmware fra sitt modem?

Lenke til kommentar

Problemet var det at modemet resatte seg selv hele tia.

Hver gang jeg prøvde å legge inn en NAT så var det factory defaults før jeg fikk gjort noe som helt.

Dette sjedde da minst 5 ganger på rad.

Derfor prøvde jeg meg med en firmware som jeg mente skulle fungere.

Den støttet Annex B, PPPoA og 32.1 så trodde ikke det skulle bli et så forbanna stort problem.

Ringte også til NGT i stad og ikke teknikern der engang klarte og finne ut av dette, så han skulle be en flinkere tekniker å ringe, men det har jo ikke sjedd da.

Zephyr jeg kan ikke forstå at du kan leke med noe så seriøst som firmware.

Nei, det er det jo ingen som gjør :)

Lenke til kommentar
Har prøvd det som du sier flere ganger.

Problemet er det at wizarden ser litt annerledes ut nå.

Det blir som at hvis du velger avansert på ngt firmware så kommer det opp 3 avmerkingsbokser for subnett og sånn.

Det gjør det ikke her, men det kommer opp to som det står Kingston og BT.

Har prøvd med begge to, men til ingen nytte.

5166766[/snapback]

Jeg tror dessverre ikke at det går an å laste ned firmware fra modemet, har lett lenge før etter en slik funksjon og ikke funnet noe i hverken webinterface eller telnet. Men jeg har fått blod på tann så skal kikke litt rundt.

Jeg har dog følgende forslag. Ruteren din ser ut til å bruke et par innebygde templates som sikkert fulgte med UK-firmwaren. Det du kan prøve er å laste opp et basic template og så prøve å konfe ruteren med den samme wizarden. Med litt flaks vil templatet listes opp der.

1. Hent dette templatet jeg har lagt ut her: http://student.iu.hio.no/~s108343/speedtou...BAS_ppp_5xx.tpl

2. Skift navn slik at det blir kort. Ellers får du problemer med å laste det opp. Kall det f.eks. basic.tpl.

3. Bruk en FTP-klient og koble deg opp mot ruteren. Skift til /dl katalogen, det er den eneste du har tilgang til.

4. Last opp templatet. Det er mulig at du må overføre fila i binær-modus hvis du får feilmelding, men det finner du fort ut. FTP-serveren er litt dum.

5. Prøv å kjøre setup-wizarden fra web-interfacet og se om templatet dukker opp i lista sammen med BT og Kingston.

Det er verdt et forsøk, lykke til :)

Edit: Ah, glemte å si at jeg har en CD med firmware som virker. Dessverre er det så mye innhold på den at jeg ikke har plass til å legge alt ut. Men skal se om det lar seg gjøre å snekre sammen en zip-fil hvis du fortsatt står fast (trenger ikke alt av firmware fra den cd-en for å oppgradere)

Endret av Zenit
Lenke til kommentar

Takker for hjelpen zenit, men nå har jeg fått lasta ned en cd fra USA som inneholder alle firmwares+softwares til alle speedtouch modem.

Funka som bare pokker :)

Så hvis noen trenger ny firmware så har jeg det her...

Endret av Zephyr
Lenke til kommentar
Takker for hjelpen zenit, men nå har jeg fått lasta ned en cd fra USA som inneholder alle firmwares+softwares til alle speedtouch modem.

5175384[/snapback]

Heisann,

Lurte bare litt på hvor du fant den cd-en. Kanskje det er nyere versjon i forhold til den jeg har. Min iso ble lastet ned fra new zealand (speedtouch.nz som la den ut), men da hadde for mye trafikk og fjernet den.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

5175384[/snapback]

Heisann,

Lurte bare litt på hvor du fant den cd-en. Kanskje det er nyere versjon i forhold til den jeg har. Min iso ble lastet ned fra new zealand (speedtouch.nz som la den ut), men da hadde for mye trafikk og fjernet den.

5179679[/snapback]

Har lagt ut ISO'er av SpeedTouch Residential Resource CD på en webserver:

http://www.cerealsmoker.net/~thomson/

Disse var igjen lastet ned fra et annet sted, men hastigheten der var helt pill råtten (~33.6k modem).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...