Kjeksen Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Okai, jeg har store planer om og stive av bilen, gjøre den litt lavere osv. Har sett på noen H&R fjærer på powerzone.no. Da lurer jeg på følgende. - Noen som har erfaringer med H&R fjærer? - Maks senking uten og kjøpe nye dempere er vel 40mm? Er det "ok" for demperene sin del? Har ikke så veldig lyst at de skal ta kvelden. Bilen min: - Mazda 323 1,3l 16V 92`modell. Takker for alle svar..kom gjerne med tips om senking også Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Jeg kommer i alle fall aldri til å senke en bil uten å samtidig montere støtdempere som er beregnet for kortere og hardere fjærer. Kjøreegenskaper, brukervennlighet og komfort blir rett og slett for dårlig. Faktisk, skulle jeg valgt mellom å bytte fjærer eller å bytte dempere, hadde jeg helt klart byttet dempere. Gule justerbare Koni og Bilstein Sprintline er vel kanskje de mest aktuelle demperne. Jeg ville valgt Bilstein. Jeg snakker av erfaring når jeg sier dette. Eks-dama sin Golf klarte 10km mer over fartsdumpene uten å slå nedi bare med å justere demperne fra mykest til der jeg syntes de var best å kjøre med. Innstillingen for daglig drift ble da nesten på det hardeste. Der var bilen komfortabel å kjøre med og føltes tight og presis. Dette var sammen med Sparco 40mm fjærer. Som bilmekaniker ser jeg mye jalla og har selv erfart hvor mye støtdempere har å si, både på veien og på bane. Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Okai Men det er ikke komfort jeg er ute etter. Jeg er ute etter en lavere + stivere bil. Til sommeren skal jeg ha på 16" eller 17" felger med lav-profil dekk. Det jeg er bekymret for er demperene mine..Vil de holde et par år med senkefjærer? Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Noen her på forumet som har senket sin bil, med kun fjører? Isåfall, er det lenge siden? bruker du den bilen mye? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Jeg har kun fjærer (etter hva jeg vet). Når ble det ble gjort er jeg usikker på, da forrige eier ikke visste det. Den har seget en del bak, så det subber og smeller litt. Bruker bilen en del. Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 okai, etter det jeg har forstått er det en god stund siden at fjærene ble skiftet. Er det kun når du har masse folk baki at hjulene kan ta oppi hjulbuen og slikt? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Tja, tre normale mennesker, dvs en i baksetet, er nok til å subbe ved små ujevnheter.. Prøver å unngå flere enn 2 i bilen mest mulig (ikke mye praktisk den bilen, gitt ).. Endret 17. november 2005 av Marvil Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 oi, det vakke mye Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 oi, det vakke mye 5167554[/snapback] Nopes.. Skal se om jeg får valsa hjulbuene bak med tiden.. Sommerfelgene har innpress på 38 og 205/40R17, mens originalt er 38 (noe vinterfelgene har) og det hjelper en del å ha originalt. Menmen, litt må man ofre.. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Senka biler uten gode dempere subber veldig lett nedi. Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Etter en stund da rekner jeg med? Når fjørene har blitt litt slakkere? Ser etter dempere også? Noen som kan anbefale noen gode dempere til en grei pris? Endret 18. november 2005 av Kjeksen Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Koni sport dempere, ca. 4500 for fire stk. Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Er disse justerbare? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Du kan justere stivheten i demperne ja. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Hadde ikke jeg svart noe her inne da!? Isåfall er det to av postene mine som er borte.. :S Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Jeg hadde senkefjærer på min golf da jeg kjøpte den. Merke vet jeg ikke. Kjørte da også med orginale dempere. Huff og huff. Nå med mitt nye supersport-sett kan jeg bare riste på hode over hvordan bilen min var med de gamle demperne og fjærerene. Vil anbefale deg å kjøpe noe ordentlige greier om du har penger til det. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Har skjønt at det har en del å si det å ha skikkelig senkesett, men hvordan kan jeg finne ut om jeg har noe å hente på å bytte..? Kan et verksted se dette..? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 jeg satte på H&R sport performance fra powerzone for noen mnd siden, hadde ikke planer om det, men siden 1 fjær hadde gått av så måtte jeg bytte, å disse var halve prisen til ford sine originale.. jeg mener å lese at disse sport performance er ment mere som en erstatningsfjer for originale med litt senking å bedre kjørekomfort. Å bilen ble litt stivere å litt lavere... Merkbart stivere, men IKKE så stivt at det er ubehagelig på noen måte, synes det ble bedre en de originale (før den ene knakk).. Bilen bleca 2,5cm lavere fram å 3-4cm lavere bak, akkurat perfekt... Ingen problemer med noe, hjul som slår oppi eller noe sånt... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Noen her på forumet som har senket sin bil, med kun fjører?Isåfall, er det lenge siden? bruker du den bilen mye? 5166872[/snapback] Jeg har kjørt bilen min noen måneder med kun senkefjærer, og syns det hjelper betraktelig på egenskapene til bilen... Den ruller mindre med rompa, fronten er tight og fin, og lite krenging ved høyere hastigheter i sving... (kan ha relativt mye høyere fart i svinger nå enn når den var original) Det med stivere og lavere bil øker fartsopplevelsen, og 50 km/t virker fortere i senka bil enn ellers, men det er kanskje bare meg som opplever det sånn?? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Noen her på forumet som har senket sin bil, med kun fjører?Isåfall, er det lenge siden? bruker du den bilen mye? 5166872[/snapback] Hadde 80mm senk på golfen og kjørte den daglig. Aldri mer sier jeg.Har originale fjærer og dempere nå, merker kun positive forandringer. Ved normal kjøring har skjelden senkesett noen nytteverdi, kun utseendemessig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå