Gå til innhold

Standard volt på X2 3800+?

MrLee

Anbefalte innlegg

Hva er standard volt på X2 3800+? har søkt litt, men fant bare OCere som referete til X antall Mhz på "stock volt"...uten å si hva den er...

mistenker ca 1.35 eller no slikt?

ifølge ITM Smartguardian kjører min på 1.29v nå...? er 1.3 standard da kanskje?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en skrivefeil, som attpå er totalt unødvendig å kommentere bare for å kommentere. Kom med nyttig informasjon i posten iallefall...

hmm, trodde en 500W Mist leverte relativ stabil strøm, eller er det ITM smartguardian som leser av feil? CPU klarte jo ikke 2 minutter med Prime95 uten fatal error :/

må kanskje jekke opp volt slik at den leverer "standard" da? Men er DFI nf4 ultra -d kjent for å undervolte?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Min standard volt er 1.33v.

5166208[/snapback]

Ikke for å angripe akkurat deg, men det er utrolig hvor mange som skriver dette feil. Det heter ikke "volten er..." akkurat like lite som man sier "meteren er..." når det er snakk om lengde. Det korrekte er selvfølgelig "spenningen er..." og "lengden er...".

Likevel frykter jeg at jeg prater for døve ører. Sånn går det når folk som ikke har peiling på strøm og spenning plutselig begynner å lære seg noen begreper og ikke vet helt hva de betyr eller hvordan de brukes. Plutselig påstår en hel horde med slike at "volten er.." er det riktige. Det er for tiden en stor oppryddingsaksjon etter problemene som den feilaktige bruken av ordet "kilo" har medført. Noe jeg frykter må til innenfor bruken av ordene volt og spenning også om bruken av "volten er.." skal fortsette.

Lenke til kommentar
Min ligger imellom 1,29-1,31v Det er ikke Cool & quiet som er ute å leker.

Uten C & Q  1,35-1,36v

5167598[/snapback]

Litt overrasket at volten din varierer så mye.

Er dette i spill eller når dataen er idle ?

5170933[/snapback]

Du mener at du er overrasket over hvor mye spenningen varierer? Leste du ikke posten over?

Lenke til kommentar
Min ligger imellom 1,29-1,31v Det er ikke Cool & quiet som er ute å leker.

Uten C & Q  1,35-1,36v

5167598[/snapback]

Litt overrasket at volten din varierer så mye.

Er dette i spill eller når dataen er idle ?

5170933[/snapback]

Synes også spenningen varierer litt mye lurer på om det kan være Psu:Hiper Type-M 480W.

Er visst også en C & Q bug på hovedkortet fant jeg ut:ASRock 939 Dual-SATA2 med bios 1.20 som jeg har.

Vet ikke helt hva problemet er om det er et problem. Skal senere forsøke med ny bios.

Lenke til kommentar

jaja, Det viste seg at HK mitt (DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D) undervolter seriøst.

Fikk bare errors etter få sekunder i Prime95, men nå ser det ut til at det går bedre (økte spenningen på vcore til ~1.32v reell verdi fra 1.28-1,29v som den lå på før)

kanskje den klokker litt bedre også nå? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...