treigen Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Hei. Skal installere ubuntulinux eller kubuntu til nokon eg kjenner. Dei brukar mykje digitalkamera, og dei brukar no kde og eit program som heiter digicam til å laste inn bildene samt sortere i album. Dei syns digicam er tungvindt og uoversiktelig, og kunne tenkt seg eit litt meir anvendelig program. Kan også nevne at dei ikkje er noko ekspertar i hverken kde eller gnome, men kde er det som ligner mest på windows. Det eg lurer på er om Ubuntu har nokre fordelar framfor kubunut når det gjeld digitalkamera/automounting eller noko? Og så lurer eg på om det fins andre program enn digicam som kanskje er bedre til sitt bruk.(laste inn og sjå på bilder)? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Digikam 0.8 (enorm forbedring siden <0.7) er det beste programmet jeg vet om. Finnes haugevis med programmer, kan jo teste gtcam. Endret 16. november 2005 av hanscats Lenke til kommentar
treigen Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Ok. Digikam er vel egentlig til kde. Fins det noko liknande til gnome? Lenke til kommentar
treigen Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Er det nokon som har prøvd gphoto2 og digicam og kan sammenligne ? kva er best? og til kva bruk? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 For gnome har man også f.eks f-spot, liker det ikke selv men det skal være ganske bra! Det som er bra med gnome framfor KDE(i alle fall sist jeg sjekket), er at du har autoimport av bilder. Bare plugg i kamera og du får opp en boks som spør om du vil importere bilder. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 gphoto er vel bare et sett drivere og biblioteker? Om jeg ikke husker helt feil så bruker man stort sett gThumb som frontend. Jeg synes gThumb er bra saker, men har ikke testa digicam. Et annet alternativ er F-Spot, men det er vel fremdeles en smule ustabilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå