8ball Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Søkte på noen nummere på Gulesider i dag. Fant dem ikke. Det sto bare " vedkommende kan være reservert mot visning på internett". Hvordan får man til det? Har reservert meg mot reklame og slikt gjennom Brønnøysundregisteret, men det er vel ikke det samme ? Prøver meg i dette forumet da jeg ikke er helt sikker på hvor det hører hjemme! Endret 16. november 2005 av 8ball Lenke til kommentar
nifty Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Forsøk din telefonleverendør , og bestill hemmelig nummer ! Noe de forøvrig plikter å skaffe deg, MEN, du må være forberedt på at det koster kroner å reservere seg ! _nifty_ Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Hemmelig nummer er ikke det samme som reservert visning, reservert mot visning er en egen tjeneste operatørene tilbyr som gjør at du ikke blir listet i telefonkatalogens databaser. Lenke til kommentar
genser Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Flyttes til Operatører og Tjenester. Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Forsøk din telefonleverendør , og bestill hemmelig nummer ! Noe de forøvrig plikter å skaffe deg, MEN, du må være forberedt på at det koster kroner å reservere seg ! _nifty_ 5165249[/snapback] Det koster ikke noe å reserve seg,men å ha hemmelig koster penger Lenke til kommentar
8ball Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Har en telenor mobil. Etter det jeg kan skjønne så går det an å reservere seg mot nummervisning, men det vil si at de jeg ringer ikke kan se hvem som riner dem. Det er jo ikke det jeg ønsker. Har heller ikke noen planer om å få meg noe hemmelig nummer, selv om forslaget er bra. Blir jo ikke akkurat nedringt om dagen.. Ble bare litt opphengt i "vedkommende kan være reservert mot visning på internett" meldingen som jeg fikk. Kanksje mest fordi jeg aldri har hørt om det. Lenke til kommentar
GA75 Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Har en telenor mobil. Etter det jeg kan skjønne så går det an å reservere seg mot nummervisning, men det vil si at de jeg ringer ikke kan se hvem som riner dem. Det er jo ikke det jeg ønsker. Har heller ikke noen planer om å få meg noe hemmelig nummer, selv om forslaget er bra. Blir jo ikke akkurat nedringt om dagen.. Ble bare litt opphengt i "vedkommende kan være reservert mot visning på internett" meldingen som jeg fikk. Kanksje mest fordi jeg aldri har hørt om det. 5167094[/snapback] Ring til kundeservice og be om det så får du det. Det er en frivillig sak å stå i katalogen som du kan be om å slippe. Lenke til kommentar
8ball Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Sto 15min i kø hos kundeservice og så ga jeg opp. Men takk for svaret. Regner jo med at det skal gå an å gjøre det der ja! Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Send de en mail. Funker. Presiser at du ikke vil ha hemmelig nummer, men reservasjon mot opplysningstjenester. Lenke til kommentar
Candyluv Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Det finnes 3 måter å skjule nummeret sitt på som alle er forskjellige 1. Hemmelig nummer (man får ikke informasjon om nummeret over telefon av kundeservice, ligger ikke tilgjengelig på opplysningstjenestene osv) 2. Reservasjon mot nummervisning (man kan legge inn fast slik at man ringer med skjult id. Dette kan også gjøres fra telefonen) 3. Reservasjon mot oppføring i opplysningstjenestene (kan ikke søkes opp via 1985, 1880, gulesider.no osv) De 2 siste er gratis. Hemmelig nummer koster 250 i innmelding og 100 kr i året hos NetCom. 0,50 pr dag hvis man har kontantkort. Er usikker på Telenors "hemmelig nummer" tjeneste. Der virker det som om nr 2 og 3 = nr 1. Koster forøvrig 100 kr i etablering der. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Og man trenger ikke å ringe telenor for å gjøre dette - en hvilken som helst telenorforhandler kan gjøre dette via sine systemer - samme gjelder for netcom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå