Gå til innhold

Hvordan reservere seg mot visning på internett?


Anbefalte innlegg

Søkte på noen nummere på Gulesider i dag. Fant dem ikke. Det sto bare " vedkommende kan være reservert mot visning på internett". Hvordan får man til det? Har reservert meg mot reklame og slikt gjennom Brønnøysundregisteret, men det er vel ikke det samme :dontgetit:?

 

Prøver meg i dette forumet da jeg ikke er helt sikker på hvor det hører hjemme!

Endret av 8ball
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en telenor mobil. Etter det jeg kan skjønne så går det an å reservere seg mot nummervisning, men det vil si at de jeg ringer ikke kan se hvem som riner dem. Det er jo ikke det jeg ønsker. Har heller ikke noen planer om å få meg noe hemmelig nummer, selv om forslaget er bra. Blir jo ikke akkurat nedringt om dagen..

Ble bare litt opphengt i "vedkommende kan være reservert mot visning på internett" meldingen som jeg fikk. Kanksje mest fordi jeg aldri har hørt om det.

Lenke til kommentar
Har en telenor mobil. Etter det jeg kan skjønne så går det an å reservere seg mot nummervisning, men det vil si at de jeg ringer ikke kan se hvem som riner dem. Det er jo ikke det jeg ønsker. Har heller ikke noen planer om å få meg noe hemmelig nummer, selv om forslaget er bra. Blir jo ikke akkurat nedringt om dagen..

Ble bare litt opphengt i "vedkommende kan være reservert mot visning på internett" meldingen som jeg fikk. Kanksje mest fordi jeg aldri har hørt om det.

5167094[/snapback]

 

Ring til kundeservice og be om det så får du det. Det er en frivillig sak å stå i katalogen som du kan be om å slippe.

Lenke til kommentar

Det finnes 3 måter å skjule nummeret sitt på som alle er forskjellige

1. Hemmelig nummer (man får ikke informasjon om nummeret over telefon av kundeservice, ligger ikke tilgjengelig på opplysningstjenestene osv)

2. Reservasjon mot nummervisning (man kan legge inn fast slik at man ringer med skjult id. Dette kan også gjøres fra telefonen)

3. Reservasjon mot oppføring i opplysningstjenestene (kan ikke søkes opp via 1985, 1880, gulesider.no osv)

 

De 2 siste er gratis. Hemmelig nummer koster 250 i innmelding og 100 kr i året hos NetCom. 0,50 pr dag hvis man har kontantkort.

Er usikker på Telenors "hemmelig nummer" tjeneste. Der virker det som om nr 2 og 3 = nr 1. Koster forøvrig 100 kr i etablering der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...