Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

boot-up og diverse andre problemer

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har kjøpt en del varer av dere og noen fra andre sider, men nå i det siste har jeg fått noen problemer, og lurer på om du kan hjelpe meg med noen av dem?

Først hva jeg har:

Asus A8N-SLI Deluxe

4 x 512 Ocz Platinum edition RAM CAS.Latency: 2-2-2-5

AMD Athlon 3800+(939)@ 2,4Ghz 512 kB cach

Asus GeForce EN6800GT, 256 MB GDDR3 RAM

3x 200GB S-ATA HDD'er @ 7200RPM(8MB cach

36,7 GB rapptor HDD @10000RPM

1 DVD-leser og 1 DVD-brenner

bZerk PSU 500 watt

vifter: 1x 92 mm, 1x 80mm, 2 x 120mm, 2 x 72mm

Fire katoder, et buble-light, Chamelon LED's, 6 x molex-lights + to LEd's som sitter i kabinettet formet som "øyne"

Så kommer problemet:S(*problemene)

Det første: innimellom når jeg skrur på PC'en, kommer det to lange piiiip også skrur den seg av, når jeg skrur den på på nytt, går den helt vanelig:S, strange....noen tips??

Deretter kjøpte jeg ny RAM og satt i den og etterpå funket ikke PC'n den ville ikek boot'e, derfor reparerte jeg windows, men med en XP-cd som jeg fant ut etterpå at det var noe feil med:S

Senere fant jeg den ordentlige XP CD'n og reparerte igjen. Noen drivere å sånt måtte reinnstalleres osv, men d var ikke no problem. Men så begynte jeg å merke at noe var galt...

når jeg browsa andre PC'er bare lukket windows explorer seg igjen konstant og sa at den hadde et problem og måtte lukkes.(explorer.exe som er klikk) Noen som vet hvordan man fikser d??(helst uten å formatere for med 600GB tar d lang tid å reinnstallere alle programmer)

I tilleg begynner den også ganske ofte å dumpe fysisk minne til disk før den re-booter. Veldig irriterende...noen tips?

Det siste er enda merkligere, plutselig bare skrur den seg av, den blir helt svart, uten noe forvarsel. PRoblemet kan umulig være for lite RAM har jo (2048), og den er heller ikke for varm,(varmeste delen VGA'n er på 38 grader på maks), så jeg lurer litt på om d er PSU'n som ikke duger, til alle LED's og katoder og vifter osv... men 500 watt da...

Jeg setter STOOOR pris på all hjelp jeg kan få, det er veldig fortvilende:S:S:P

på forhånd takk;)

*-------*

Balthazor

"""""""""

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har byttet fra et annet hovedkort (les:chipset) vil jeg anbefale å slette windows og installere på nytt. Windows har en lei tendens til å ikke like at du bare bytter innmaten i PC'en den er installert på, spesiellt hovedkort. Jeg har kun vært med på en eneste gang at windows har fungert etter bytte av hovedkort og da byttet vi fra nForce til et annet nForce hovedkort..

Prøv å installer en fresh windows så skal du se at ting begynner å funke..

Angående de to pipene så er det hovedkortet sin måte å fortelle at noe er galt på. Står det noe på skjermen når det piper? Står det noe i HK manualen om hva de betyr?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...