Gå til innhold

Hjelp til 19" gamer LCD

Hamsterino

Anbefalte innlegg

Litt snål tittel, men uansett;

lurer på om dere kan hjelpe meg med å skaffe meg en ny LCD skjerm. Har hatt CRT hele mitt "PC-liv", og den skjermen begynner selvsagt å bli gammel. :)

Jeg har sett litt på anbefalingene og trådene her på forumet, men jeg kikker ikke bare etter en kjapp skjerm som virker som den eneste prioriteringen her, men en med veldig bra farger. Jeg er en stor filmfan og vil gjerne ha så bra farger som mulig. :D

Er det noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samsung 930BF Har denne og er strålende fornøyd med den. Den har en responstid på 4ms, noen som fører til at du ikke en gang klarer å se etterslep. Flotte farger, og fin og god å se film på. Anbefales.

5165417[/snapback]

Har denne selv og er ekstremt fornøyd.

Bedre skjerm får du ikke.

Med mindre du har over 7000 på kontoen

Lenke til kommentar
Samsung 930BF Har denne og er strålende fornøyd med den. Den har en responstid på 4ms, noen som fører til at du ikke en gang klarer å se etterslep. Flotte farger, og fin og god å se film på. Anbefales.

5165417[/snapback]

Har denne selv og er ekstremt fornøyd.

Bedre skjerm får du ikke.

Med mindre du har over 7000 på kontoen

5168639[/snapback]

Det er mange som klager over fargene til den skjermen på anmeldelsene. Hva mener dere om dem, hvis dere kan si det litt mer spesifikt?

Endret av Solid Snake
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk meg 930BF idag jeg og. Eller, den kom på Onsdag men har ikke vært hjemme før.

Jeg vertfall er utrolig fornøyd. Har ikke merket noe negativt enda egentlig.

Den er stor og god rett og slett :)

Eneste jeg kan se nå i farten er at det er en salgs lys skygge helt oppe når det er mørkt bilde.

Men, det er ikke noe å henge seg opp i. Ingen døde piksler og ingenting negativt.

Betalte 3600 inkl porto og mva. fra NetShop.

Eneste jeg merket var at det ikke ser ut som at "Auto" funksjonen funker når det er DVI. Kun når det er VGA kabel.

Endret av Bimmelom
Lenke til kommentar
Jeg har blitt tipset av broren min om at jeg kanskje kunne kjøpe en LG LCD-TV (husker ikke helt hvilken modell) til 5000 kr som sannsynligvis har så bra farger som jeg vil ha, også har den 8ms i tillegg.

Hva synes dere om den idéen?

5281958[/snapback]

Jeg synes det høres bra ut HVIS den kan kjøre på høyere oppløsninger..! Du må sjekke hva som er maks oppløsning, da TV'er ofte kjører med en god del lavere oppløsning (aka, større bilde) enn LCD skjermer. (F.eks 1280/1366*768) istedenfor 17" og 19" LCD skjermer (PC-skjermer) som kjører på 1024*1280 (en 20" LCD kjører gjerne på 1600*1200)

Lenke til kommentar
Jeg har blitt tipset av broren min om at jeg kanskje kunne kjøpe en LG LCD-TV (husker ikke helt hvilken modell) til 5000 kr som sannsynligvis har så bra farger som jeg vil ha, også har den 8ms i tillegg.

Hva synes dere om den idéen?

5281958[/snapback]

Jeg synes det høres bra ut HVIS den kan kjøre på høyere oppløsninger..! Du må sjekke hva som er maks oppløsning, da TV'er ofte kjører med en god del lavere oppløsning (aka, større bilde) enn LCD skjermer. (F.eks 1280/1366*768) istedenfor 17" og 19" LCD skjermer (PC-skjermer) som kjører på 1024*1280 (en 20" LCD kjører gjerne på 1600*1200)

5283971[/snapback]

Jeg veit, jeg sjekket oppløsningen. 1280*1024 (SXVGA?)

Denne her tenkte jeg på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

litt nysgjerrig på en ting angående 960BF...Hvordan gjør man innstillinger på denne skjermen? var å så på den her forleden og fant INGEN knapper på den bortsett fra av/på knappen...Ellers så syns jeg bildet på denne skjermen så utrolig bra ut, så det blir nok 960BF eller 930BF på meg nå snart=)

mvh tomzern :)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...