Gå til innhold

UPS for relativt høy effekt (avg. 300W, peak 600W)

gxi

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter å ha konstantert at den gamle PSUen min, på 500VA, ikke lengre holder. Jeg har målt at annlegget mitt ligger på 1-1,5A under normalt drift på 230VAC (altså rundt 250W). For å prøve å få denne effekten ut av UPSen har jeg prøvd med 3x1,5mm^2-ledninger for hver retning inn på batteriet (ca. 0,4M ledning, 12V), men det holder ikke. Regner med at det ligger vel enn 40A over disse ledningene, noe de tydeligvis ikke klarer uten et alt for stort spenningsfall for UPSen.

Hvis jeg sier at jeg har en tusenlapp, og har tilgang til norske nettbutikker for private - hva anbefaler dere? Bør jeg gå for en 800VA? Inform? APC? Ser at Inform og APC bare oppgir den tilsynelatende effekten fra batteriet (VoltAmpere/VA), ikke den effektive utgangseffekten (Watt/W).

Det bør være mulig å sette inn eksterne batterier på den UPSen jeg kjøper (brukertilkoblinger er ikke nødvendige.. jeg fikser det selv). Lydnivå er meget vesentlig. Jeg tåler det ikke hvis den er hørbar under normal drift med nettspenning (hva tilfellet er på batterispenning har lite å si). Merk at jeg har tilnærmet lydløs PC, og derfor høyrer jeg det meget lett dersom det står en vifte og går inni den. (det er ingen problem for meg å montere et par resistorer på viften, dersom dette er mulig).

Det er også god informasjon dersom noen vet hvorvidt batteriene er seriekoblet eller paralellkoblet. Ladeeffekt på den interne laderen er også nyttig informasjon.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...