Beatnut Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Jeg prøver å mounte en ekstern harddisk som er i FAT32 og som har USB 2.0 i Knoppix. Dette er en Freecom Classic 250Gb disk. Jeg har prøvd å lete litt i Konquer, men det ser ikke ut til at den er der. Jeg har prøvd å lese gjennom flere av trådene som tar for seg USB-penner osv, men må innrømme at dette er gresk for meg og at jeg ikke har kommet særlig lengre. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Den skal automatisk mountes og legge seg som et ikon på skrivebordet. Regner med at du har lastet ned siste versjon av Knoppix. Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Den skal automatisk mountes og legge seg som et ikon på skrivebordet. Regner med at du har lastet ned siste versjon av Knoppix. 5163915[/snapback] Har ikke lastet siste versjon da jeg ikke har cd-brenner til stede. Har Snøfrix-versjonen av Knoppix da det var den eneste jeg hadde for hånden akkurat nå. Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Burde det ikke funke å lage en mappe som heter USB i /mnt, så dra en mount /dev/sda1 ? Jeg kan ikke så mye linux, men det er sånn jeg får USB MP3 spillern min til å funke, Åpne en terminal og skriv: mkdir /mnt/USB mount /dev/sda1 /mnt/USB Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Burde det ikke funke å lage en mappe som heter USB i /mnt, så dra enmount /dev/sda1 ? Jeg kan ikke så mye linux, men det er sånn jeg får USB MP3 spillern min til å funke, Åpne en terminal og skriv: mkdir /mnt/USB mount /dev/sda1 /mnt/USB 5163987[/snapback] Skal prøve nå. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Burde det ikke funke å lage en mappe som heter USB i /mnt, så dra enmount /dev/sda1 ? Jeg kan ikke så mye linux, men det er sånn jeg får USB MP3 spillern min til å funke, Åpne en terminal og skriv: mkdir /mnt/USB mount /dev/sda1 /mnt/USB 5163987[/snapback] Skal prøve nå. 5164005[/snapback] Greit å kjøre fdisk -l først, da finner du ut hvilken device harddisken din er, f.eks /dev/sdc1 . Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Burde det ikke funke å lage en mappe som heter USB i /mnt, så dra enmount /dev/sda1 ? Jeg kan ikke så mye linux, men det er sånn jeg får USB MP3 spillern min til å funke, Åpne en terminal og skriv: mkdir /mnt/USB mount /dev/sda1 /mnt/USB 5163987[/snapback] Skal prøve nå. 5164005[/snapback] mount: /dev/sda1 is not a valid block device Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå