Gå til innhold

Kjøp av RAM

Martin Klemp

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenk på å kjøpe meg en ny RAM brikke, men er så er jeg ganske så uerfaren på dette feltet så lurte bare på om noen kunne hjelpe meg med å si om denne brikker funker til PCen min eller ikke?

Det er en Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 2048 MB (2x1024):

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=25200

Dette er PC spec'ene mine:

SCALEO 600 - År 2003 modell

AMD Athlon XP 2600+

1.92 GHz, 512mb RAM

Har sjekket rundt og denne RAM brikken jeg ønsker å kjøpe har 2.75 volt mens på "memoryslotene" inne i PCen min står det 2.5 volt :hmm:

Jeg vet at jeg må ha DDR og ikke SDRAM, men har det seg slik at selvom den rammen som fulgte med PCen min var DDR333 så kan fortsatt min PC kjøre en DDR400?

Venligst svar så fort som mulig.. som du ser er jeg ganske så usikker på det meste... Hadde vært fint om noen fortalte meg alt jeg trenger og vite når jeg skal kjøpe meg RAM... plus å svare på spørsmålene mine (Kravstor hva? :p)

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en mistanke om at dette er litt bortkastet.

For det første er dette relativt dyre brikker med egenskaper som du ikke har noen nytte av. For det andre er jeg ikke så sikker på at du kan ha 2 GB minne i PC´en din.

Kanskje jeg tar feil, noen andre som vet?

Men vær i alle fall sikker på hva som passer/hva du har bruk for før du kjøper noe.

Lenke til kommentar

Gidder ikke å starte et nytt emmne for mitt spørsmål:

Jeg tenker å oppgradere fra 1024MB til 2048MB. Har nå 2x512. Går det greit å sette inn 1x1024 (regner med det) og at de virker i lag?

Er det noe om at det må være samme merke? Jeg har TwinMOS og blir sannsynligvis å kjøpe samme merke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...