Gå til innhold

Høytalere på rommet mitt til tv'en

Anbefalte innlegg

ROMMET MITT sånn ca i hvertfall... :p

Det jeg lurer på er altså om noen vet hvordan jeg best skal kunne plassere høytalere (slike små) til tv'en? Bildet viser litt feil, det er mindre plass mellom veggen og kles-skapet enn vist på tegningen.

Selv tviler jeg rommet egner seg til suround, men er det noen som vet?

Om ikke tenkte jeg bare å kjøpeto høytalere + sub, og å ha sub'en nederst i TV-bordet, og høytalere foran, på sida eller inne i tv-bordet.

Jeg har derfor to spørsmål...

Egner rommet seg til suround? (Tviler sterkt.)

Når jeg kikker på "hjemmekino" på f eks elkjop.no finner jeg bare suround. Finnes det også til TV bare en sub og to høytalere? (Kan godt følge med dvd-spiller også.)

Takker :yes:

Edit: Så URL=http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=bVZsy0IMnt0000E4VzBJQEe_0000_j7FzAVK?ProductID=HG_D4QFWLuwAAAEDZOWtBDp4&CatalogCategoryID=i3zD4QFW4DAAAAEDK%2eGtBDZr&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text&windowtitle=RADIONETTE%20OPUS5C]denne[/url] på elkjop.no og tenkte kansje denne ville være bra. Noen som vet? Og kan jeg bare ha denne, eller må jeg ha sub også? (Jeg har 0 peiling...)

Endret av ZiroN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje Yamaha YSP-1000 Digital Sound Projektor er noe for deg?  Jeg har aldri hørt på en sånn selv,men den skal fungere veldig bra. Faktisk så bra at den vant en EISA Award.

5164518[/snapback]

Huff, den var litt dyr... Tenkte å holde meg under 3 000, helst enda mindre. Er ikke sånn hi-fi friik, men litt lyd men en jo ha :yes:

5164899[/snapback]

Det er ikke rare greiene du får for 3000 kr gitt.

Det jeg kan komme på i farten er dette surroundanlegget fra Eltek. Eventuelt noen gode pc-høyttalere.

For eksempel Klipsch ProMedia GMX D-5.1, Logitech Z-5500 5.1 eller Creative Megaworks THX 5.1 550.

Lenke til kommentar
Kan du koble pc høytalere til tv'en?  :ohmy:

5167296[/snapback]

Kan du koble pc høytalere til tv'en?  :ohmy:

5167296[/snapback]

Ja det er ikke noe problem.

Hvis du skal ha lyd fra en dvd-spiller til pc anlegget kan du bruke en digital coax eller optisk. Skal du ha lyd fra en tv-sending kan du bruke en for eksempel en slik.

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha lyd fra en dvd-spiller til pc anlegget kan du bruke en digital coax eller optisk.  Skal du ha lyd fra en tv-sending kan du bruke en for eksempel en slik.

5167315[/snapback]

Hva er digital Coax og Optisk da? (Er n00b :dontgetit: ) :p

Og den andre kabelen, går det ann å putte den bak på en pc høyttaler da?

Jeg har en SLIK til pc'en, og bak er det kun plass til 1 kabel som går inn i lyd-"greia" til pc'en. (Det grønne hullet).

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha lyd fra en dvd-spiller til pc anlegget kan du bruke en digital coax eller optisk.  Skal du ha lyd fra en tv-sending kan du bruke en for eksempel en slik.

5167315[/snapback]

Hva er digital Coax og Optisk da? (Er n00b :dontgetit: ) :p

Og den andre kabelen, går det ann å putte den bak på en pc høyttaler da?

Jeg har en SLIK til pc'en, og bak er det kun plass til 1 kabel som går inn i lyd-"greia" til pc'en. (Det grønne hullet).

5167355[/snapback]

Det er ikke alle pc-høyttalere som har digital og rca inngang,men de jeg har linket har det. Du kan lese om kabler her.

De høyttalerne du har kan du koble til hvis du har utgang for headset på tv'en din.

Lenke til kommentar
De høyttalerne du har kan du koble til hvis du har utgang for headset på tv'en din.

5168031[/snapback]

og har han ikke det kan han bruke en scart overgang + en phono hann til minijack hunn kabel. (såfremst han har scart utgang)

men det vil nok bli stor oppgradering av lyden ved og velge et av de settene du linket til tidligere. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...