L4r5 Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Hei. Jeg har fått i oppdrag å sette opp et airsoft-rlaatert forum. Problemet er at her er jeg helt grønn. Hva trenger jeg for å sette opp et forum a la dette? Lenke til kommentar
smh Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Sjekk ut denne: http://www.phpbb.no/ Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Eller: http://www.google.no/search?hl=no&q=free+f...-s%C3%B8k&meta= Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Mange vebhoster har autmatisk oppsett av forum. Du trykker bare på at du vil sette opp forum, så må du lage litt passord og velge hvor det skal vere så kommer mesteparten av seg selv. Men man kan også bare laste ned filene og legge ut de ja. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Serveren du bruker må ha støtte for PHP og MySQL om du skal sette det opp. Bruk f.eks phpbb som nevnt over. Les readme veldig godt. Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) ... Endret 12. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Er PunBB bra?En del folk som setter opp egne forum, som setter op dette. 5198344[/snapback] Det har ikke jeg kjennskap til ihvertfall. Aldri hørt om det en gang. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 har bare satt opp et fudforum selv: http://fudforum.org/ var rimelig enkelt...var bare å følge innstruksjonene...(men, litt forkunnskaper må man nok ha) Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 phpBB er enkelt å sette opp, tar liten plass og kommer jevnlig med oppdateringer. Enormt populært og enkelt. MODer (endringer) finnes det omtrent litt flere av en det du gidder å telle til. Anbefaler ikke å bruke sånne ferdigløsniner fra webhotellet. Du har absolutt ingen kontroll over hva som blir gjort, i tilleg til at du nesten garantert får en gammel versjon. I disse dager er det ekstra viktig å benytte siste versjon (2.0.18) siden den inneholder flere store forbedringer. phpBB er et veldig stabilt og sikkert system med god support. Det beste av alt? Gratis! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Du har jo også Simple Machines (SMF), jeg bruker dem på min egen hjemmeside (den er langt fra ferdig), Link: her Veldig enkelt, det er også mods til SMF, men det er langt lettere og oppdatere et forum med mods enn PhpBB... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Det ble phpbb på meg. utrolig enkelt å sette opp og lett å bruke. Vurderte en stund å bruke 1600-1700kr på IPB som diskusjon.no bruker (ikke mine penger hehe), men valgte tilutt phpbb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå