Gå til innhold

Spiller som ikke trenger program?

Anbefalte innlegg

Finnes det ipod/creative zen lignende spillere som ikke krever et program instalert på maskinen den kobles til?

Har mest lyst på en spiller som kan kobles til hvilken som helst PC og da komme opp som ekstern lagringsenhet. Finnes dette?

Har forstått det slik at kobler du til en ipod til en maskin som ikke har itunes så kommer den opp som ekstern harddisk, men kan ikke spille av musikk som da blir lagt inn på den :(

Har mest lyst på en som kan kobles til hvor som helst, når som helst uten at jeg trenger et teit program instalert på den aktuelle maskin.

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du legger inn "plays for sure" firmware på mp3-spilleren, tror jeg du vil få den effekten. Denne firmwaren finnes så vidt jeg vet i hvert fall for Creative Zen Micro og Zen Sleek.

Jeg la PFS firmware inn på min Zen Micro i går, så jeg har ikke fått testet det med andre pc-er ennå.

Her er et utdrag fra Creative's supportsider:

PlaysForSure devices enable you to:

Use subscription-based online music services

Enjoy seamless support with any computer running Microsoft® Windows Media® Player 10 and Windows® XP - no drivers or software needed

Use the drag-and-drop method to transfer songs or files to your player through Windows Explorer

Use Auto Sync in Windows Media Player 10 to synchronize your player with your music library and playlists

NB: Gjelder KUN for Win XP foreløbig.

Lenke til kommentar

Jeg er interessert i det samme. Men jeg vill foretrekke at man kan gå inn gjennom "min datamaskin" og åpne spilleren som en hvilke som helst harddisk og kopiere over filer i den mappestrukturen man ønsker, uten å bruke media player e.l.. Jeg liker ikke helt de synkronsieringsprinsippet, ettersom jeg er vant til å jobbe gjennom windows explorer og ikke bruker spillelister.

Lenke til kommentar

Alle slike spillere bør vel helst dukke opp som ekstern harddisk på en PC ved tilkobling?

Hva skulle de ellers dukke opp som på displayet?

De fleste flash-minne spillerne kan spille musikk som bare blir flyttet over fra PC til spiller ved bruk av Explorer, men de fleste harddisk-spillerne trenger nok eget program.

Men noen iRiver spillere, bl.a. min iRiver iHP-140, kan spille filene uten at noe program blir lagt inn på PC for å overføre filene til spilleren, kun Explorer brukes.

Muligens kan også nyere iRiver HP-3x0 gjøre dette, men er ikke helt sikker.

iPod kan installeres med Anapod-software, og jeg tror at da kan den senere kobles opp mot hvilken som helst PC og administreres ved hjelp av Explorer.

Og da kan musikken også kopieres tilbake fra iPod'en!

Anapod koster 25 USD for nedlasting av full versjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...