Kjellis Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Har alltid hatt en noe varm vannkjøling, noe som irriterer meg! Har prøvd å flytte tank, radiator, vifter....... men samma hva jeg gjør så synker ikke temp'n, har AMD Pro Waterkit. Lurer nå på om det er pumpa som som gjør at temp'n er så høy, da den er plassert i vannet (tanken). Temp'n i systemet mitt ligger 20c over romtemperatur :sad: Er det andre som har samma waterkit som meg som har samma problem? - er det pumpa si skyld? -noen tips? Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Hei Er det CPU'en som ligger på 40 grader eller vanntempen? Vanntempen bør ikke ligge på mer enn 5 grader over romtemp hvis systemet er satt opp skikkelig.. Henning Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Hei, Jeg har AMD Water-kit. Kjører en xp1600@1,7ghz (300 mhz overklokking) på et voltmodifisert Kr7a-kort. Dette gir meg med originale amd-water-kit-kompontenter + koolance-blokker på GPU/Chipsett vanntemperaturer på 5 grader over romtemp (idle) og max. 10 grader over romtemp på full fres. Jeg har prioritert lydløshet i stedet for ekstrem kjøling. Jeg har forresten også pumpa nedi tanken, så det er nok ikke pumpa si skyld. For øvrig har jeg kjølesystemet skilt fra resten av kabinettet (i et tilbygg som er festet oppå chieftec-en). Hvordan er vannstrømmen din? Hvordan står viftene i forhold til radiatoren? Jeg har to rheostatstyrte (den stilleste papst-typen) 120x120 som står klint inni radiatoren og blåser gjennom den. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 30. august 2002 Forfatter Del Skrevet 30. august 2002 Quote: Den 2002-08-30 10:19, Zabre777 skrev:HeiEr det CPU'en som ligger på 40 grader eller vanntempen?Vanntempen bør ikke ligge på mer enn 5 grader over romtemp hvis systemet er satt opp skikkelig..Henning Det er cpu-temperaturen som er 45-50c ja! Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 30. august 2002 Forfatter Del Skrevet 30. august 2002 Quote: Den 2002-08-30 10:30, Maroder_S skrev:Hei, Jeg har AMD Water-kit. Kjører en xp1600@1,7ghz (300 mhz overklokking) på et voltmodifisert Kr7a-kort. Dette gir meg med originale amd-water-kit-kompontenter + koolance-blokker på GPU/Chipsett vanntemperaturer på 5 grader over romtemp (idle) og max. 10 grader over romtemp på full fres. Jeg har prioritert lydløshet i stedet for ekstrem kjøling. Jeg har forresten også pumpa nedi tanken, så det er nok ikke pumpa si skyld. For øvrig har jeg kjølesystemet skilt fra resten av kabinettet (i et tilbygg som er festet oppå chieftec-en).Hvordan er vannstrømmen din? Hvordan står viftene i forhold til radiatoren? Jeg har to rheostatstyrte (den stilleste papst-typen) 120x120 som står klint inni radiatoren og blåser gjennom den. - Mitt kjølesystem er oxo skilt fra resten av kabinettet, det er kun cpu-blokka som går inn i kabinettet. - Vannstrømmen er bra. Har en rpm justerbar Enermax 120x120 som blåser på Giant-radiatoren. Det er ingen forskjell om jeg lar vifta gå på full gass eller om jeg kjører på lav hastighet. Dere kan se systemet mitt på hjemmesiden min: http://home.no.net/rskongen/pcmodsandoverclocking0.htm mvh Kjellis Lenke til kommentar
[space] Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Hvis du har radiatoren i et skap (som det så ut på bildet på siden din) er det kanskje ikke rart det blir litt varmt. Lufta i skapet blir vel oppvarma av radiatoren? Du bør fikse linkene til bildene på siden din også. D:HjemmesidePicsWater tr wall_full.gif funker nok hjemme hos deg, men ingen andre steder. Og styr unna mellomrom i filnavn. Ikke alltid det fungerer. [space] [ Denne Melding var redigert av: [space] på 2002-09-02 13:42 ] Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 2. september 2002 Forfatter Del Skrevet 2. september 2002 Quote: Den 2002-09-02 13:37, [space] skrev:Hvis du har radiatoren i et skap (som det så ut på bildet på siden din) er det kanskje ikke rart det blir litt varmt. Lufta i skapet blir vel oppvarma av radiatoren?[space]<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: [space] på 2002-09-02 13:42 ]</font> Skapdøra står oppe slik at kald luft blåser rett inn fra et åpent soveromsvindu :smile: Skal være bra d! Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 2. september 2002 Forfatter Del Skrevet 2. september 2002 Quote: Den 2002-09-02 13:37, [space] skrev:...Du bør fikse linkene til bildene på siden din også.D:HjemmesidePicsWater tr wall_full.giffunker nok hjemme hos deg, men ingen andre steder.Og styr unna mellomrom i filnavn. Ikke alltid det fungerer.[space] Gjelder dette alle bildene aller noen få? (takk for oplysningen). Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 alle bildene.. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 (snufs) :sad: Skal få fixa sida så snart som mulig! Blir vel så jeg setter inn kun stOre bilder (noe som vil gjøre loade-tida noe større men...) tnx for tilbakemelding! Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 11. september 2002 Forfatter Del Skrevet 11. september 2002 :smile: Har oppdatert hjemmesida mi nå, så nå skal alt fungere bedre enn noen gang!!! Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 flytt vanntanken til siden for radiatoren, tipper den blir varm og varmlufta fra den går opp og igjennom radiatoren, ergo resirkulering av varme i systemet. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 11. september 2002 Forfatter Del Skrevet 11. september 2002 Hva mener du....? Slik er situasjonen... [ Denne Melding var redigert av: Kjellis på 2002-09-13 19:01 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå