Erad Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Nå har jeg akkurat kjøpte en western digital 80 gigs special edition! Men.. når jeg putter den inn i maskina så finner biosen den men maskina blir helt ***** og vil bare gå inn i managed pc boot agent og prøve og starte opp maskina fra et nettverk (som jeg ikke har)! maskina vil ikke ta i mot oppstarts diskett og ikke nytter det og sette inn winxp cd og innstallere fra den! Prøvde en gammal compaq harddisk og den funka fett så det er ikke maskina som det er noe feil med! Har også satt jumperne riktig og plassert ide kabelen riktig! er kanskje hovedkortet mitt som er for gammalt?? tviler! jeg har et asus A7M266 kort! Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Vet ikke helt hva som kan være problemet, men prøv å sett jumperen på disken til cable select, hvis den er på master, eller omvendt. WD sine disker er visst litt sære på jumpersettinger. Prøv deg litt fram. Lenke til kommentar
mr|k Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Hei Bruker du kun en hardisk? Da skal du ikke ha noe pin . Hvis du skal koble en hardisk til da setter du den tilbake. Håper du skjønte hva jeg mener:-) Les bak på hardisken så skjønner du hva jeg mener Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Quote: Den 2002-08-30 17:47, mr|k skrev:HeiBruker du kun en hardisk? Da skal du ikke ha noe pin .Hvis du skal koble en hardisk til da setter du den tilbake.Håper du skjønte hva jeg mener:-) Les bak på hardisken så skjønner du hva jeg mener Mye bedre å kjøre Cable Select, så slipper man å tenke så mye på om jumperen står rett. Den er jo satt til CS i utgangspunktet. Lenke til kommentar
baron blod Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Jeg holder også på å bygge PC nå. Elelr den er ferdig bygget, og jeg klarer rett og slett ikke å boote. Har samme hardisken som du. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeelp! Det komme bare en liten hvit strek (omtrent 3 mm lang) som blinker og blinker. Faaen! Lenke til kommentar
bertie Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 mener å ha vært borti noe lignende slik at maskina prøver å boote via nic'et, men mener jeg løste det slik at det var en jumper som sto på feil innstilling. WD-disker er slik at står de som master alene er det en annen jumper-setting enn hvis disken er master med slave. ville tro det er jumpersettingene som det er noe feil, men er ikke 100% sikker... bertie Lenke til kommentar
vamp Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Hvis bios'en finner harddisken er det tvilsomt noe feil med jumpern. Sikker på at du har satt kabelen riktig vei? Lenke til kommentar
copycatz Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Jeg installerte nettop en slik disk i min brors maskin. Da satte jeg disken alene på en IDE-kabel og satte jumperen til Cable Select. Det funket som bare det.... Lenke til kommentar
roesnes Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Bruk CS. Hadde samme problemet på samme disk. Selv alene med mastersetting så funka det ikke på Abit KT7A Raid. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Quote: vamp skrev (2002-08-30 19:34):Sikker på at du har satt kabelen riktig vei? Ser at det er mangen som sier "satt kabelen riktig vei". Har ennå tilgode å oppleve at det går ann, Om kabelen ikke er fiklet med skal det ikke la seg gjøre å sette hd kabelen feil vei. Lenke til kommentar
Destro Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Vis jeg husker rett så skall den røde striplete ledningen mot støm intaket på HD. standar regel vis jeg husker rett og vis du har såtte i biosen at den skall bote på A: C: og cdrom etter rekefølge og du har en boot disk og den prøver å bote på lan da er det noe som er galt. Husk å bruke Fdisk Før du prøver å installere win 98. Lenke til kommentar
Erad Skrevet 2. september 2002 Forfatter Del Skrevet 2. september 2002 Hehe, nei det er ikke kabelen eller jumperne som var feil! det var rett og slett nettverkskortet som var i mot meg denna gangen! det kom alltid opp slik managed pc boot ting! til slutt blei jeg så irritert at jeg dro ut hele kortet og da starta xp cd'n med en gang! flate så teit at det kortet meiner at den skal styre maskina mi!! er et slik complete pc management kort, er vel sikkert derfor Lenke til kommentar
frans Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Mest sannsynlig er det BIOS som trenger oppdatering Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Boot med diskett/cd-rom, start opp PCen med CD-ROM. Kjør FDisk. Hvis harddisken ikke ligger der, last ned noe finne-hdd program fra WD. Jeg hadde litt problemer med å finne alle 120 GBene på en PC med et ganske gammelt Slot-A HK, men det gikk til slutt! Lenke til kommentar
Erad Skrevet 6. september 2002 Forfatter Del Skrevet 6. september 2002 Maskina funker phett den nå! Alle bytene er her også! var bare nettverkskortet som var byting! putta det inn i igjen etter at jeg installerte windass! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå