Piggsvinet Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Hello, min mor skal ha seg en bærbar pc, denne kommer til å brukt mest til internett, litt word exel osv, altså lett arbeid. Kan godt være litt futt i den så man slipper all venting. Så kom med noen forlslag da vel? har kikket litt selv, men har ikke stor peilig på bærbare pcer :S Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Jeg anbefaler denne: Acer AS 3023WLMi/AMD Sempron 3000+/15,4"CB/512MB/60GB/DVD-DUAL/WL/ATI-X600-XP-Ho 7995 kr. Styr unna pcer med integrert grafikk, for slike pcer vil gå tregt med flere programmer samtidig. Denne pcen vil gi mye for pengene. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Man trenger ærlig talt ikke en pc til nesten 8000 hvis man bare skal bruke den til internett, word og exel. Da er det greit å kjøpe en som er billigere og samtidig spandere på seg ekstra rambrikke. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Denne HP maskinen på ukens tilbud fra MPX er bra nok i massevis til den slags bruk. 5999 kroner, men legg gjerne på en ekstra minnebrikke. XP trives bedre med 512MB. http://www.mpx.no/aspx/login.aspx?ReturnUr...7468&plid=57468 Test her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=212736 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Man trenger ærlig talt ikke en pc til nesten 8000 hvis man bare skal bruke den til internett, word og exel. Da er det greit å kjøpe en som er billigere og samtidig spandere på seg ekstra rambrikke. 5165175[/snapback] Det er mange som har tenkt på den måten og endt opp med en pc som ikke er brukbar. Jeg kjenner flere som har kjøpt pcer til nesten 10000 kr og som ikke kan kjøre flere programmer samtidig uten at alt går tregt. (PCen har vært oppryddet og formatért) Grunnen til slike problem er den integrerte grafikken som bruker av systemminnet. Dette fører til belastende trafikk. Men det finnes kanskje pcer som gir enda mer for pengene enn modellen jeg viste til. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 efikkan: Nå må du nevne hva slags programmer de har kjørt, for jeg tror nemlig at det ikke var word og exel. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Det er derfor et par av oss her anbefaler å øke til 512MB minne. Det vil være nok til at det går uten sirup i kontorapplikasjoner. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Denne HP maskinen på ukens tilbud fra MPX er bra nok i massevis til den slags bruk. 5999 kroner, men legg gjerne på en ekstra minnebrikke. XP trives bedre med 512MB. http://www.mpx.no/aspx/login.aspx?ReturnUr...7468&plid=57468 Test her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=212736 5165293[/snapback] Støtter dette valget. En solid maskin som holder til det som beskrives. Om det er delt grafikk eller ikke spiller liten rolle når det er snakk om å kjøre kun 2D grafikk. Tror ikke dama kjører fem programmer samtididg heller... Lenke til kommentar
Piggsvinet Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Hehe, takker meget for innspill. Den acer maskina så jo grei, samme gjorde de andre. Har ikke bestemt meg/oss enda, så får se hva det blir til . Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Et annet bra alternativ er Dell 6000. Den får du nå fra 6071,- inkl frakt og 512MB minne. Lenke til kommentar
nojac Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Har fått i oppdrag å sjekke markedet for billige bærbare. Velger å fortsette denne gamle tråden i stedet for å starte en ny. Selv om "muttern" sikkert har fått PC! Mitt foreløpige valg er FUJITSU SIEMENS AMILO PRO V 2030 med 15"skjerm, trådløst nettv., 512 MB RAM, Celeron M-370 (1.5GHz), DVD-brenner og FireWire til i overkant av 6000.-. Noen som kjenner denne? Ser for meg ut til å gi mer for pengene enn både Dell, Acer og HP... EDIT: Leser i spesifikasjonene at batterivarigheten er på 1 time! Er det mulig?? Kanskje ikke så bra maskin likevel.............. Endret 30. november 2005 av nojac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå