Gå til innhold

Et domene til en ftp server?

Plecto

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe en server som kan stå å dure i kjelleren. Har da planer om å sette opp en ftp client hvor jeg da kan dele bilder og filmer med venner og bekjente :p Er det mulig å bestille et domene (koster vel langt mindre enn et webhotel) som da blir som et dns navn som leder til serveren min? Sånn at jeg kan skrive f.eks. www.plecto.net og da komme rett ned i kjelleren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du ønsker er å kjøpe domenet plecto.net.

Det kan du gjøre hos hvilken som helst registrar som selger .net-domener.

Etter at du har kjøpt domenet må du sette opp/leie navnetjenere som sender plecto.net til kjelleren din. Hvis du har dynamisk IP, så må dette gå om dyndns eller liknende.

Lenke til kommentar

Det du må gjøre er å kjøpe et domene hos f-eks above.no (som jeg selv har gode erfaringer med) hvis du har dynamisk ip må du også gå endre den i dnskontrolpanelet hver gang du får ny ip hvis du har fast trenger du ikke gjøre dette.

hvis du går inn på www.plekto.net med http vil den vise filene som ligger i public_html eller tilsvarende. Hvis du derimot går inn med ftp://www.plekto.net (som er fult mulig) vil du få den opp som en vanlig ftp server.

PS: husk at aboves priser er eksl. mva

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...