runela Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Jeg lurer på om det er flere her som vantrives veldig dette skoleåret helst av folk som bor borte? Eller noen her som har sluttet dette skoleåret? Hva deres erfaringer med dette har vert. Har tenkt og slutte selv Er så lei, sliten, deppa og utslitt. Bor i en annen by og bor i lag me 2 andre. Deler soverom med en av dem. Det er jo folk over alt altid. Og null privat liv. Vil heller slutte dra hjem fullføre almenfagene og jobbe. Er så enormt utslitt. Men er veldi usikker på hva jeg skal gjøre når jeg har sluttet. Går Elektro VK1 og har fulført grunnkurs. Men lurer på hva jeg skal gjøre nå Er kjempefortvila og forvirra Endret 16. november 2005 av Zx45 Lenke til kommentar
haarod Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Du burde sette deg ned og tenke godt igjennom, men hvis du kan dra hjem og fullføre samme kurs der er det vel ikke noe problem? Lærer jo ingenting hvis du er utslitt. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Jeg flyttet fra Kristiansund til Trondheim fordi jeg skulle studere. Jeg har sluttet på skolen (Høgskole), pga. det rett og slett ble for krevende, samt var ikke så motivert at det gjorde noe. ( Fysikk og matte ) Jeg har altså fullført videregående, og har fagbrev, så jeg har iallefall noe å "falle tilbake" på. Men det er jo litt værre med deg, siden du bare har fullført GK. Selv hadde jeg ikke klart å bodd sammen med andre så tett som du gjør, alle trenger tid for seg selv. Men det har jo tydligvis ikke du Hvis du ikke er så motivert og du føler at du ikke klarer det, evt. ikke får med deg så alt for mye av det du skulle, så har jeg ville sluttet, og dratt hjem og slappet av resten av året. ( Godt det ) Du kunne jo evt. ha tatt deg en liten jobb av noe slag, eller allmennfagene som du skriver om. Siden du kan dra hjem, og har familie som forsørger deg, så trenger du jo igrunn ikke gjøre noe etter du har sluttet. Men det kan bli kjedelig i lengden, samt at du får nok sikkert noen fraser fra mor og far om at du burde gjøre noe Rådgiverne på skolene er jo noen du kunne gått til og snakket om dette med. Kanskje de har noen gode tips. Lenke til kommentar
runela Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 har snakket med rådgiver.. hun hadde ikje så mye og si.. men hun sa jo at jeg er jo ikje fortapt for det.. og at hun skulle hjelpe meg og finne jobb og at hun skulle finne en vk1 linje der for og fullføre i værtfall almenfagene Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Selv har jeg friår dette året. Har merka at jeg er blitt veldig veldig sløv (og jeg som var veldig sløv fra før av også). Blir nok tungt å starte på skole igjen til sommeren. Føler du at du er helt utslitt av skole, så er det bra å bare ta seg et friår.. Føler du at du kan klare det, så heller bli ferdig med alt! Selv trenger jeg ingen utdanning til yrket jeg vil ha, så trenger egentlig ingen utdanning, men vil uansett gå på skole så jeg har et "backup yrke"... Så enkelt å greit. Er du helt utslitt av skole, så ta deg et friår. Du lærer ingenting av å være drittsløv å ikke gidde å gjøre en dritt på skolen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå