SiR0 Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Om du vil skrive ut en artikkel eller test, kan du nå klikke på skriverikonet på toppen av artikkelsiden. Siden vil se helt normal ut i utskriftsmodus, men skriveren vil ikke skrive ut menyer og sidekolonner og trykker kun selve innholdet av artikkelen. PS: Opera har et problem med å håndtere css-koden som er brukt, og sider vil derfor trykkes ut med grønn bakgrunn. Vi jobber med å løse dette. Lenke til kommentar
Juukamen Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 100% skuffa deluxe. Hvor er konklusjonen på mobiltestene og skal jeg virkeli ha med menyene på utskrifta ? Testene er lange i amobil, noe jeg elsker, men på noen sider kan dette bli latterlig. Da burde amobil komme ut som en bibel etter store tester. Lenke til kommentar
genser Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Regner med at systemet ikke helt funker enda. Som det er nå blir jo ikke siden endret i det hele tatt når man trykker på Utskrift-knappen. Lenke til kommentar
Juukamen Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 De har jobbet noe med den, er innom amobil.no hver dag og sikler etter nye gode tester som meget få i norge klarer og skrive. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 100% skuffa deluxe. ... skal jeg virkeli ha med menyene på utskrifta ? ... 5163288[/snapback] Regner med at systemet ikke helt funker enda. Som det er nå blir jo ikke siden endret i det hele tatt når man trykker på Utskrift-knappen. 5163302[/snapback] Får dere med menyen når dere skriver ut da? Si i såfall fra om hvilken nettlesere og OS dere bruker. Det skal ikke være noen menyer eller annet tull på utskriftene etter denne endringen. Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Korrekt. I det utskriftsvennlige formatet er all css-koden som ligger bak siden forandret. Selv om menyene viser i nettleseren, viser de ikke når siden skrives ut. Prøv selv! Terningkastet til konklusjonen er rett rundt hjørnet, denne skal selvsagt også komme med når siden trykkes ut. I mellomtiden kan man skrive ut konklusjonen separat når man er inne på den siste siden i testen. Når det gjelder lengden på tester, har vi kuttet ned til en maksgrense på 5 sider nå, fra 8 sider på de lengste testene før. Lenke til kommentar
Juukamen Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Bruker nyeste version av Opera Har ikke skrevet ut en hel test ennå. Men siste Simens C75 testen, skrev ut litt over en side. Den brukte ENORMT mye blekk, var som ett bilde og texten var svart men tok med bakgrunnen. Har ikke sjekka om menyene er med ennå da.. Men hva er vitsen med en max grense ? jeg har skrevet ut tester som vatr oppimot 17 sider, da er det en GOD test, jeg hater dinside.no testene, mitt hint, dropp max grensen og ha det slik det var. Når en test er litt lang så er det også kvalitets følelse over testen og da vet vi at den ER testet, dinside.no er på max 2 sider og føler at de har hatt den på en gang og kun gått på prodisenten's hjemme side og sjekket spefisikasjonene. Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Jeg klarer å gjenprodusere problemet ditt i Opera. Ser ut som om det er noe galt med måten Opera håndterer css-en. Vi skal kikke nærmere på saken. I mellomtiden kan du f.eks bruke IE eller Firefox når du skal skrive ut artikler. Lenke til kommentar
Juukamen Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Som en MS dude sa til en Linux bruker. "Bruk XP i mellomtiden" vel, er hovedsaklig på jobb at jeg skrivet ut tester, så mine kollegaer kan lese om mobilene som vi selger. Men have fun da =) Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Heldigvis finnes Firefox for alle platformer (Jeg er for øvrig ikke en person som anbefaler IE uten videre. En mer kaotisk, uforutsigbar og utdatert nettleser skal du lete lenge etter. Vi har hatt et blodslit med å få det nye designet til å se sånn noenlunde ut i IE, og da har vi fulgt xhtml-standarden til punkt og prikke.) Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Bruker nyeste version av Opera Har ikke skrevet ut en hel test ennå. Men siste Simens C75 testen, skrev ut litt over en side. Den brukte ENORMT mye blekk, var som ett bilde og texten var svart men tok med bakgrunnen. 5163812[/snapback] Det er desverre en helt latterlig bug i opera vedrørende background-image og media=print i css som gjør at bakgrunnsbildet kommer med på print. Det kjedelige er at det er en 3 år gammel bug, så det er ganske dårlig fra operas side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg