Keiseren av Grønland Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 http://www.hardware.no/nyheter/kjoling/stille_firkant/21021 Jeg sitter med en fx57, og skulle gjerne hatt det litt mer stille, kan denne kjøle den prossessoren? Jeg vet ikke hvor mye effekt tap den har, og er 18db mye mindre enn det boxed vifta støyer? Noen som har sett denne i butikker enda? Håper HW tester den Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Den skal holde i massevis. 18dB vil du ikke høre i et kabinett med harddisker. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 hmm, kanskje det allerede ikke er vifta fra prosessoren jeg sitter å hører på allerede? altså, kanskje det ikke er den som bråker i kabinettet mitt, men heller hard discer eller kabientt vifta? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Ifølge Asus skal kjøleren støtte et effekttap på 130 Watt ved kun 18 dB støynivå. Maksimalt skal kjøleren kunne takle prosessorer med effekttap på inntil 160 Watt. Nå er det vel ingen av AMD's prosessorer som bruker mere enn 110w. Så den skulle duge fint Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 ok, første gang jeg noen sinne kjøper en vifte i seg selv, lurer på om dette er verdt det, og lurer på om jeg vil høre forskjell.... se på signaturen min med hardware... er det muligens noe annet der som bråker ? Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Disker, PSU og Skjermkort er vel de største synderne når det gjelder støy. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Ville sett på skjermkort, psu og cpu. Du kan starte med å holde igjen en vifte av gangen - elimineringsmetoden Lenke til kommentar
Mats J. Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Jeg vil tro det er skjermkortet som lager bråket. Har 7800GT og den bråker som F***!! Stoppet vifta me fingern å da va maskin nesten lydløs Så vil tro det er skjermkortet som lager bråket. Endret 17. november 2005 av psychox Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 hmm, skal prøve meg litt fram, er litt redd for utstyret mitt, så er ikke helt komfortabel med å stoppe viftene med henda osv, føler at det er litt som å stikke fingern nedi halsen på en fyr for å sjekke om lungene er der Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 En annen ting du kan også prøve er å ta ut strøm og kabel til harddisken og slå på maskinen uten snurrende harddisk. De kan ofte være årsak til irriterende lyder. Se også om hovedkortet ditt har en liten vifte på. De kan være de som bråker mest i et helt system. Å ta forsiktig ned på viften for å stoppe de i noen få sekunder er ikke skadelig for maskinvaren. Lenke til kommentar
Fleksnes Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Har du Asus A8N SLI Deluxe med org. vifte på NB, så er det vel liten tvil om at den overdøver det meste av andre ting i systemet. Kjøp f.eks en Zalman ChipsetKjøler (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303858&cks=PRL). Fjern viften, og sett på denne, så tenker jeg du vil merke _stor_ forskjell Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 hvorfor kan jeg ikke kjøpe denne asus kjøleren vi snakker om isteden for zalman? Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 hvorfor kan jeg ikke kjøpe denne asus kjøleren vi snakker om isteden for zalman? 5180995[/snapback] fordi den du snakket om er til cpu, denne er til hk. . . har en sånn selv! hadde en liten vifte som bråket som f***, når jeg fikk denne i maskinen var det nesten ikke en lyd fra maskinen! Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...d2228&plid=2228 Hmm, nå har jeg lest mye rundt på tråder osv, og sett av veldig mange har kjøpt den. Men spørsmålet er, hvor er det den skal sitte, tror jeg går ut å kjøper den uansett i dag, håper på svar. Jeg har aldri modifisert hovedkort før... så kunne trengt litt backup heh. Og trygge ord som at ingenting kommer til å bli overopphetet og sånt Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Ok... nå har jeg kjøpt den, så dyr som den var lol. Men uansett, han i butikken sa jeg muligens måtte skru ut hele hovedkortet for å sette den på? Er dette tilfelllet? Isåfall må jeg melde pass altså, jeg skal prøve å montere den rett inn, hvis det ikke går kan jeg ikke klare å montere den. For det første har jeg aldri drevet med hovedkortmodding, for det andre har jeg aldri festa eller løsna et hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå