Gå til innhold

Filer for å boote?


Anbefalte innlegg

Har en bærbar som jeg kan veksle mellom diskett eller

dvd-cd/rw på.

 

Problemet er at etter krasj står jeg med tom hardisk. Maskinen vil nå ikke boote fra cd. Den booter fra disketter som f.eks win98, eller xp bootdisk. Når jeg nå bytter til cd skjønner ikke maskinen dette og sier den ikke finner a:.

 

Jeg kopierte deretter win98 filene til c: dette førte til at win 98 starte, men ikke xp.

 

Løsningen ble da å innstalere win98 kun til å starte instalasjonen av xp med.

 

Da win98 ved en slik instalasjon bruker enormt med tid til formatering osv ønsker jeg å slippe dette en gang til. (Det tok 6 timer før alt var ferdig).

 

Kan noen fortelle vilke filer som må kopieres til c: for at xp starter selvstendig neste gang.

 

Før noen spør, nei det er ikke mulig å ha både diskett og cd drevet i maskinen samtidig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-29 05:38, yummy skrev:

Hva med å kopiere filene fra win 98 boot - disk (floppy) til c: da?


Om du får tilgang til BIOS, burde du kunne boote fra CD - ROM.



 

Det er mulig at jeg utrykte meg uklart men det var nettop det jeg gjorde.

 

Dette bootet imidlertid kun win98, xp ville ikke boote fra c: som kun inneholdt win98 bootdisk filene.

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre er å kopiere hele i386-mappen fra winxp cd'en til c: og bruke win98 oppstart-diskett til å kjøre winnt.exe i i386-mappa for å starte setup'en av winxp.

 

Det er en fordel om du kjører smartdrive først for å aktivere caching, det går MYE raskere..

Smartdrive tror jeg du finner i win98-installasjonen som smartdrv.exe eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...