Gå til innhold

Hvordan sporer man pakker innad i Norge

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt en film fra USA. Jeg har fått bekreftet at den har blitt shippet til Norge, men saken er den at jeg burde ha fått den i postkassen for en kanskje to uker siden.

Siden det kun er en liten film så har jeg hverken sporingsnummer eller lignende. Noen som har en idè hvem jeg kan ringe/maile for å finne ut av dette?

mvh

Lars Pedersen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo. :)

http://www.posten.no/Portal/KontaktOss/

Der står vel de numrene du kan bruke.

Om filmen ikke er sendt som "pakke", men som "brev", tror jeg ikke det er noen måte å spore den på, dessverre.

Hadde ei bukse som ble sendt som "brev" fra Oslo til Nord-Norge, den kom aldri frem. Posten kunne ikke si noe om hvor den hadde blitt av og ville heller ei erstatte noe.

Sååå, vil anbefale alle å sende verdisaker som PAKKE, siden disse kan bli sporet via pakkenr.

Og til deg, Lars, ring posten og be dem lete.

Lykketil.

Lenke til kommentar
Antar den er sendt som pakke siden det er store mengder faktura og lignende på forsiden.

Sjekket nå nettopp og den utrolig hjelpsomme damen sa at det var umulig.

Hurra  :hrm:

5162795[/snapback]

"Hei. Jeg venter på en pakke, hvor er den? Den er forma som en konvolutt, og inneholder en DVD. Så står det Lars P****** på utsiden."

Kanskje du burde ta en tur på en postsentral og se hvor mange brev/pakker som er der..? :)

Lenke til kommentar
mulig at den ligger på fortollingen på gardemoen

5165315[/snapback]

Da burde jeg fått et brev, men det er ingen grunn til å fortolle den da totalprisen var ca 100 kr.

Snart bestiller jeg en ny DVD.

5165331[/snapback]

er det ikke tilstrekkelig info på pakken så skal du få brev, om ikke jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Det kan som sagt hende at den er til fortolling. Som det ble skrevet et annet sted her, så er ikke brevpost noe de prioriterer høyest. Bedrifspakker og ekspresspakker er noe de setter høyest. Med unntak av Swiftpost.

Men ta deg en tur innom Godssenteret på Alnabru, så skjønner du sikkert at de ikke kan registrere alt av brev som kommer inn. Og det skjer at noe blir borte. Vi er mennesker som jobber der, og vi er som kjent ikke feilfrie.

Men en eller annen gang må det jo komme fram. Det har jo ikke falt ut av flyet, eller havna i søppla. Men jeg kan anbefale deg å få det sendt som pakke, eller rekomandert brev. Da er pakken forsikret, noe ikke brev er.

Lenke til kommentar

Hvem shippet pakken for deg i utgangspunktet? Har du i det hele tatt fått noe sporingsnummer av noe slag?

Det firmaet som senderen har en fraktavtale med, er speditør for forsendingen, og det er deres ansvar å vite hvor den er. Posten er bare transportør, og har ikke noe ansvar i forhold til deg, kun i forhold til deres oppdragsgiver, speditøren. Husk at mange speditører har egne distribusjonsnett; er pakken shippet med DHL, f.eks., vil den aldri gå gjennom posten sine systemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...