Inztigator Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Heisann! Begynner å slite med å holde meg unnå nettbutikkene rundt omkring, og har nå så smått sett meg ut en aldri så liten feit julepresang http://www.databutikken.com/no/datasheet.p...d=POVPCX78GTX-5 -- 5369,- http://www.databutikken.com/no/datasheet.p...Id=ASA8N-SLIPRE -- 1477,- http://www.databutikken.com/no/datasheet.p...Id=ATH64SD3700R -- 1894,- Til den nette sum av: -- 8740,- Ekslusiv moms, min pris ( ) -- 6992,- Noe som burde forandres på? Er ikke så veldig interessert at prisen ekslusiv moms, skal overskride 7000,- På forhånd mange takk Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Burde fungere fint det der, men gpu er litt overkill ift cpu.. Du kan flytte litt penger over på cpu'en, det vil gi deg et mer balansert opplegg. Jeg antar at du har minst 1gb med god og rask ram..? Lenke til kommentar
Inztigator Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Ja, regnet igrunn med det, men ville ha ett HISSIG skjermkort, som skulle holde en beite Og den prosessoren har vel ett godt OC potensiale, eller er jeg helt på jordet her? Kom gjerne med ett alternativ, men helst ikke på bekostning av skjermkortet.. hehe Videre, ja, 1gb ram i øyeblikket, ikke den raskeste, men venter på ett dual channel kit på 2gb til å erstatte dette. Litt usikker på hva som er best i forhold til pris per idag. Men vil ha ett sett som fungerer på (godkjent for) 500MHz muligens.. Edit: Kom gjerne med ett par gode ram-forslag også Takker for rask tilbakemelding Endret 16. november 2005 av Inztigator Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 oppsettet er bra..... må ikke finne på og ikke kjøpe det skjermkortet kan vel bare klokke opp cpu litt? Lenke til kommentar
Inztigator Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Blei litt provosert her først, leste: "må ikke finne på å kjøpe det kortet" først.... uten noen form for argumentasjon, men ser nå at det var jeg som var litt rask på avtrekkeren der.. Det var klokking jeg også tenkte på med den prosessoren, har litt troa på den:) Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Hmm.. Ingen tvil om at +3700'en er en god overklokker, mange her på forumet som har gode erfaringer der, men man skal aldri regne med at den kan klokke godt, alt over standard hastighet er julegave! Da ville jeg slengt på en god kjøler, vann eller luft, da er det litt smak ogf behag, men zalman sine AlCu eller hva de heter er gode og stillegående.. Hva gjelder minnet er det forholdsvis dyrt med raske 2gb sett, lå på 2500 og oppover, rundt regnet.. Jeg har heller ikke så veldig god peiling på ram, selv har jeg et raskt 1gb sett, som holder fint for meg. Det er bare pc3200, men med litt ekstra volt går de fint opp i hastighet. OCZ Plat.Ed. rev2, drar skinnet av laksen med stramme timings! EDIT: AlCu er den billigere varianten.. Om du skal kjøre luft og drive med OC ville jeg sjekket opp luft-avdelingen på overklokkings-forumet. Endret 16. november 2005 av tore_v1 Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 GTX 512 er ikke overkill på CPU, kun i lavere oppløsninger med lite eyecandy. Dessuten som flere har påpekt, overklokking går jo an. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 har momsfritak jeg og, kan ikke si noe anna enn at jeg liker det Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Ekslusiv moms, min pris ( ) -- 6992,- 5162560[/snapback] har momsfritak jeg og, kan ikke si noe anna enn at jeg liker det 5162924[/snapback] Momsfritak? Hvorfor har dere det? Lenke til kommentar
dopus Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 er vel for sånne i utenlandstjeneste eller bor på SVALBARD.Dersom det siste er tilfelle så ser jeg godt behvoet for en ekstra heftig pc for en kald og mørk vinter. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Momsfritak og innkjøpspris her også Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Eller kan man kjøpe via en bedrift. De har også momsfritak Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Momsfritak og innkjøpspris her også 5163228[/snapback] Men hvordan scorer du det? Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Flere alternativer her: 1. Eget momspliktig foretak 2. Kjøp via utlending som får refundert moms 3. Gjennom arbeidsgiver 4. Gjennom bekjent i hardware-butikk 5. Gjennom kamerat, foreldre, onkel osv som har 1-4. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Men kan man bruke hvilke som helst foretak til å kjøpe datadeler? Man kan på en måte ikke misbruke momsfritaket til bedrifter. Er det mulig å bli oppdaget? Hvis ikke vet jeg hva jeg skal gjøre neste gang jeg skal kjøpe meg noe dyrt. Lenke til kommentar
Inztigator Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Heisann Takker for svar folkens! Venter vel igrunn bare på at varene skal komme inn på lager igjen, eller liknende skjermkort til nogenlunde samme pris. Samye83: riktig som "cybirg" sier, skal vel ikke gå ut her å si at du kan gjøre dette uten noen form for risiko. Men jeg er vel ikke så veldig nervøs med hensyn til måten jeg skal gjøre det på, da dette blir gjort mer eller mindre lovlig Lenke til kommentar
Inztigator Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Har fått akutt skrall samvittighet med tanke på å svi av over 4 lapper (eksl moms) på ett skjermkort. Er jo klart at dette er det råeste man får, men vet ikke om jeg verken har tid eller anledning til å utnytte det så mye som det definitivt burde benyttes.. Hadde jo fått veldig mye skjermkort for pengene, veldig mye mer i FORHOLD til pengene hvertfall , viss jeg heller la 2300 (stadig eksl moms) i ett 7800 GT kort.. Kan ikke noen overbevise meg om å holde meg til 7800 512 kortet? Eller komme med noen betryggende ord om at jeg ikke vil angre 4 måneder fra nå.....? hehe På forhånd takk til dere som gadd lese dette, og evt kom med ett trøstende ord... Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Tja, med mindre du klokker prosessoren får du ikke utnyttet skjermkortet. Men hvordan få DU momsfritak? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå