Black Star Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Jeg har kjøpt en ny PC til kontoret der jeg jobber. Satt sammen deler fra Norek og bygde den selv. PC'en fungerte ganske bra, helt til jeg skulle begynne å bruke Windows. Selv ved enkle oppgaver hender det at PC'en spontant restarter, uten noen beskjed. Enkelte ganger så lukker programmer seg uten grunn, med beskjed om at programmet måtte lukkes. Har reinstallert Windows XP Pro med service pack 2 fire ganger allerede. Har nå siste gang kun innstallert én driver (lan-driver) og til nå har ikke PC'en restartet, men programmer lukker seg i tide og utide, Adobe Acrobat Reader vil ikke installeres (korrupt data1.cab fil) og virker ellers noe humørsyk. Hva kommer dette av? Kompatibilitetsproblemer mellom noe av hardwaren? PC'en blir ikke for varm, og strømforsyningen er på 460W, noe som burde være tilstrekkelig. Dette er hva PC'en er bygget av: *AMD Athlon 64 3200+, 2,0GHz, Socket 939, 512kb, Boxed *Abit AV8, K8T800 PRO hovedkort *Twinmos PC3200 DDR DIMM 1024MB Dual pack *Thermaltake Silent purepower 460W *Seagate Barracuda 7200.8 250GB *Matrox Millennium G550 32MB Dual DVI AGP4x Ellers er det et Chieftec Dragon miditower, Plextor DVD brenner og andre ting som jeg ikke kan tenke meg har noen innvirkning. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Oooog der kom den første spontanreeboten også. F*en heller. Hva er det som er galt? Lenke til kommentar
RuneT Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 forsøk "safe setting" i bios. Mulig at minne eller annet er timet feil. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Har prøvd det. Men uten at det hjalp. I dag fant jeg plutselig ut at alle USB portene var borte også, til tross for at de fantes på device manager listen like etter forrige install. Nå tar jeg med meg min egen ram, min egen windows CD og mitt eget skjermkort. Er det fortsatt ustabilt etter ny installering da, så sender jeg hovedkortet tilbake til Norek. De var forøvrig ikke spesielt behjelpelige da jeg ringte support i dag. Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Kanskje ikke helt vits å si dette nå som du skal prøve med egen ram men.. Jeg har hatt et lignende problem, og da var det timingsene på rammen som var satt feil i bios(standard ble feil, og også det somsto på sidene,så ble en del prøvong og ordning og nå funker den bra..) Bare et hint.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Kanskje ikke helt vits å si dette nå som du skal prøve med egen ram men.. Jeg har hatt et lignende problem, og da var det timingsene på rammen som var satt feil i bios(standard ble feil, og også det somsto på sidene,så ble en del prøvong og ordning og nå funker den bra..)Bare et hint.. 5168785[/snapback] Vil samme problem oppstå når jeg setter i min egen ram? Tror det er PC3200 begge typene, men av forskjellig fabrikat. For da bør jeg vel kanskje prøve dette først? Noen forslag til hva jeg bør stille på i BIOS for å sjekke om problemet forsvinner? Noen retningslinjer? Når det gjelder RAM er jeg ganske grønn... EDIT: I tilfelle noen lurer så har jeg også tatt en bios-update nå, uten at det gjorde stor forskjell. Endret 17. november 2005 av Afseth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå