Gå til innhold

kan man anmeldes for å ha tatt bilder av noen?

Christian86

Anbefalte innlegg

Overhørte noen som snakket om at de ville anmelde en person dersom han tok flere bilder av dem.

Så lurte litt på grunnlaget deres.

Er det slik at du kan anmeldes av andre for å ha tatt bilder på fester,klasseutflukter osv mens personene avbildet ikke har hatt insigelser mot det?

Syntes litt synd på han som opplevde det, så hadde lyst å finne ut av dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå jeg sto å filmet når en veninde kom med hunden sin å vår hund fikk hilse så kom d en mann å sa at jeg skulle slette filmen for han mente han var med på den....

HALO.!?!?

Jeg kjeftet tilbake at det var en privat film å om han mente vil skulle gå ut i skogen for å filme så ingen andre ble med på filmen.??

Hvor mange som er på Riksdekkende tv hver dag uten å vite det.. (nyheter osv)

Så slettet ingeting å gikk...

Sjønner det hvis noen pluttselig kommer å tar bilder av en fremmed, men dette ble for dumt......

Lenke til kommentar
Nå jeg sto å filmet når en veninde kom med hunden sin å vår hund fikk hilse så kom d en mann å sa at jeg skulle slette filmen for han mente han var med på den....

HALO.!?!?

Jeg kjeftet tilbake at det var en privat film å om han mente vil skulle gå ut i skogen for å filme så ingen andre ble med på filmen.??

Hvor mange som er på Riksdekkende tv hver dag uten å vite det.. (nyheter osv)

Så slettet ingeting å gikk...

Sjønner det hvis noen pluttselig kommer å tar bilder av en fremmed, men dette ble for dumt......

5162407[/snapback]

Mener å ha hørt at det er fyfy om personen uønskelig har hovedfokus i bildet. Om det er bakgrunns"støy" har vedkommede ingenting han/hun skulle ha sagt.

Daniel :)

Lenke til kommentar

Jeg fikser ikke å bli tatt bilder av eller filmet, så jeg håper det er ulovlig..

Knuste kameraet til en fyr for en stund siden..

Er ofte mye turister som filmer og tar bilder om sommeren hvor jeg bor, skal ikke se bort ifra at jeg er med på mange av dem der jeg viser fingern..

Naturlig forsvarsreaksjon fra personer som ikke vil være med på bilde/film..

Lenke til kommentar
Jeg fikser ikke å bli tatt bilder av eller filmet, så jeg håper det er ulovlig..

Knuste kameraet til en fyr for en stund siden..

Er ofte mye turister som filmer og tar bilder om sommeren hvor jeg bor, skal ikke se bort ifra at jeg er med på mange av dem der jeg viser fingern..

Naturlig forsvarsreaksjon fra personer som ikke vil være med på bilde/film..

5162646[/snapback]

Men så har du noen litt morsomme bilder da.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Såklart hadde han vært i fokus at jeg faktisk hadde filmet HAN så hadde jeg slettet det...

Så over filmen etterpå å føttene å maven var med når han kom gående, å stemmen hans når begynte å kjefte...

Hovedfokus var på hundene...

Det er lov å ta bilder offentlig, akkurat som det IKKE er lov å drikke offentlig...

Men å ta bilder av ukente uten tilatelse eller grund kan være både ulovlig å vertfall ikke god folkeskikk om man kan trekke inn det...

Tro hvor mange ganger nyhetssendingene hadde blitt anmelt osv om det ikke var lov å filme offentlig...??

Har sett bilen min på nyhetene, med skilter... Er det ulovlig.? Nope.. Alle kan da se skiltene på bilen, ingenting å sjule det lixom...

Blir for dumt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...