Kheperu Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Jeg jobber i et mindre firma (ca. 30 ansatte) som i dag er noe mindre fornøyd med selskapet som står for driften av vår IT-systemer (alle maskiner, nettverk og server). Vi er interesserte i å hente inn anbud fra andre selskaper som kan drifte disse for oss, og lurer derfor på om det er noen som har noen gode erfaringer, tips om selskaper dere vil anbefale. Vi ligger sentralt i Oslo, så et evt. drifts-selskap må også være Oslo-basert. På forhånd takk for alle tips Lenke til kommentar
Ekseth Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Jeg jobber i et mindre firma (ca. 30 ansatte) som i dag er noe mindre fornøyd med selskapet som står for driften av vår IT-systemer (alle maskiner, nettverk og server). Vi er interesserte i å hente inn anbud fra andre selskaper som kan drifte disse for oss, og lurer derfor på om det er noen som har noen gode erfaringer, tips om selskaper dere vil anbefale. Vi ligger sentralt i Oslo, så et evt. drifts-selskap må også være Oslo-basert. På forhånd takk for alle tips 5162240[/snapback] Intility kan jeg trygt anbefale. dem er seriøse og vet hva dem driver med. men dem koster nok noen kroner mer de dere har fra før. mvh Ekseth Lenke til kommentar
Tristan Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Jeg anbefaler dv.no konsulentfirma, se web og kundeliste. Tristan Lenke til kommentar
Kheperu Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Takk for svar, begge to! Skal sjekke ut disse to nærmere. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Jeg har samarbeidet endel med KJBC. Har ingenting og klage på. Har også intrykk av at prisen er lavere enn mange andre også. Lenke til kommentar
paron.no Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Jeg sendte deg en PM med en anbefaling. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Umoe IKT kan eg anbefale Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Sliter i grunnen med å anbefale annet enn å ansette en til drift. Litt avhengig av størrelsen på bedriften samt hvor sentralt IT er som verktøy. Sørg for å ha tjenester i hodet og ikke bokser når dere utformer avtaler. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Å ansette noen er definitivt en god ting i noen situasjoner. Det spørs litt på hvilken bransje dere er i, og hvilke krav dere har til oppetid. I oktober gjorde jeg en undersøkelse på dette for et aksjemeglerfirma med 30 ansatte. De bør ha drift/beredskap/support fra 8.00 til 18.00, alle børsdager. Det krever altså mer beredskap enn en mann kan garantere. Alternativene i vurderingen var enten å ha to deltidsstillinger, eller en avtale med eksternt firma. Det var ikke store forskjellene på kostnader, men ekstern avtale med firma med hovedkontor under en km unna virket som det tryggeste løsningen. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Men det er ingenting i veien for å kombinere løsningene. Ofte mangler bedriften kompetanse til å vurdere egnetheten av en slik avtale, som dessverre ofte ender opp med at man betaler for mye for noe man ikke vil ha. Man havner rett og slett i klørne til en aktør. Å finne noen som objektivt kan hjelpe i prosessen er nok også vanskelig, dessverre. Som nevnt, hvor kritisk IT er for bedriften bør gjenspeiles i arbeid og kroner som legges ned i å sikre gode løsninger. En grundig risikovurdering burde gjennomføres, samt kost/nytte. Lenke til kommentar
Rumba Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Jeg jobber i et mindre firma (ca. 30 ansatte) som i dag er noe mindre fornøyd med selskapet som står for driften av vår IT-systemer (alle maskiner, nettverk og server). Vi er interesserte i å hente inn anbud fra andre selskaper som kan drifte disse for oss, og lurer derfor på om det er noen som har noen gode erfaringer, tips om selskaper dere vil anbefale. Vi ligger sentralt i Oslo, så et evt. drifts-selskap må også være Oslo-basert. På forhånd takk for alle tips 5162240[/snapback] Ansett ett kompetent IT menneske, så får du i tillegg kontroll over kostnadene ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå