Gå til innhold

Sjekkliste for anmelding av spill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, slike standardformler fører ofte til veldig kjedelige og kliniske anmeldelser som en over så fint sa det. For all del, det er en grei måte å gjøre det på, men jeg mener at det kanskje da ikke blir så spennende. Jeg vil faktisk anbefale deg å lese et par anmeldelser her hos gamer, og se hvordan de pleier å være. Er jo ikke noen veldig fast måte de bruker.

Som regel er det lurt å skrive det som en tekst delt inn i passende avsnitt. Videre må du trekke inn humoristiske poeng, ironi og annet som kan sprite opp teksten en del. Videre er det lurt å tenke på mer vanlige saker som litt adjektiv, og verbifisering. Det du må huske er dog å få trekket inn alle viktige punkter. I løpet av teksten bør du har sagt noe om:

generelt om spillet

spillbarheten

historien

grafikken

lyden

Enspillerdelen/flerspillerdelen

kontrollsystemet

stemmningen

eventuelle bugs

helhetlig inntrykk

Det er lurt å ha med bilder/screens fra spillet. Behøver ikke å være i høyeste kvalitet, men det er jo et pluss. Så er det bare å skrive ivei. Pass på at du korrekturleser etterpå. Det er få ting som er like flaut som en anmeldelse full av tekstfeil. Så for all del, pass på dette. Dersom det er ønskelig kan du også sette en karakter. Jeg regner med at du gjerne vil det. En ting du forr all del må huske på da er å ta hensyn til karakterinflasjonen. Ikke gi et middelmådig spill 7-8/10. Mange spillsider har for uvane å gjøre dette. Gamer.no er ikke like ille som andre sider, men de har en liten tendens til dette de og. Husk at et middelmådig spill maks bør få karakteren 4 eller 5. Et spill litt over gjennomsnittet bør få 6. Et bra spill bør få 7. Et spill som utmerker seg positivt, og litt spesielt bør få 8. Spill som er veldig gode kan få 9. Ingen spill fortjener egentlig 10. Noen få kansje, men 10 er en karakter man så sjeldent som mulig skal dele ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...