Intimvask Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Her sitter jeg på jobben, og klør rettere sagt av meg hodet. Jeg jobber fast innenfor IKT i en bedrift der vi kjører en domemebasert pålogging. Nå har to maskiner her på nettverket fått samme feilmelding; "Windows - System Error. A duplicate name exist on the network" Jeg har søkt i Active Directory, og jeg finner ingen maskinnavn som er like. Har også søkt mye på diverse fora, men finner ingen spesifikk informasjon om hva dette kan være. Er det noen her som vet hva som kan gjøres? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Har du sjekket at de maskinene det gjelder ikke har samme navn da ? Edit : leif og : Altså, har du vært fysisk på maskinene og sjekket at det ikke eksisterer to maskiner med samme netbios navn ? Endret 16. november 2005 av ronnyaa Lenke til kommentar
Intimvask Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Har sjekket begge deler Tenkte jeg skulle prøve å melde maskinene ut- og inn igjen av domenet, for å se om det kanskje virker.. En kompis nevnte kanskje at det var SID-ene som var identiske med hverandre, men dette er jo nesten fysisk umulig, siden vi ikke har brukt ghost på maskinene til de ansatte. Dersom vi skal bruke ghost eller SMS-install fra nettverk, kjører vi alltid Sysprep før vi installerer, slik at vi er sikker på at ingen av maskinene har samme SID. Kan det være noe annet som er feil? (edit: leif) Endret 17. november 2005 av skjøge Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Prøv å start opp den ene maskinen, så pinger du navnet på den (det navnet det er flere av på nettet). Deretter starter du opp den andre maskinen med samme navn. Får du svar på begge disse punktene, har de samme navn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå