Drittsekken Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Hei Har et HK/CPU som bare låser seg ved installasjon av OS. Har prøvd å bytte alt untatt HK og CPU (RAM brikkene er flyttet på og forsøkt i alle mulige kombinasjoner, men ikke byttet). Dette er fra en Acer Veriton 7100 866MHz PIII, men nå er det bare et HK med CPU som liger på benken med en annen PSU, HDD, CD-ROM og Floppy. Det som skjer er når jeg installerer OS (Win2000, WinXP, Win98) er at filene blir kopiert til HDD, PC rebooter og når Win2000 eller WinXP bilde (logo med progressbar) kommer opp, slutter PC å reagere og progressbaren står helt stille. Win98 låser seg ved kopiering av filene. Når jeg koplet opp med denne HDD'en var det en Win98 installasjon på denne som maskinen klarte å boote med, men det var altfor mange driverfeil. I tillegg så er ikke Win98 ønskelig, kun test. Har lagt inn siste oppdatering på Bios. Noen som vet hva som kan være galt? Forslag til hva jeg kan prøve? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Prøv diverse diagnoseprogrammer fra Ultimate Boot CD. Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Har nå testet med en annen CPU (PIII 1000MHz), men samme feil oppstod. Har også forsøkt med en annen RAM, med samme feil. Har kommet frem til at det må være HK som skaper problem, men hva? Noen som har opplevd lignende? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå