Gå til innhold

Erfaring med ekstern harddisk med kortleser?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er på utkikk etter ekstern harddisk med kortleser som kan taes med på ferie og lignende for å kunne tømme kameratet for bilder når minnedisken nærmer seg full. Har blant annet sett på "Amitech Travel Disk 16in1 100GB" og "VOSONIC X's-drive". Noen som har erfaring med disse, evt andre. Gjerne med tips for hvor de kan kjøpes til en grei pris.

Tom A

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte Amitech for ca. en måned siden. Den gjør jobben, og virker solid.

Jeg ble foresten tipset om å tape igjen de kortplassene som jeg ikke bruker, for å minimere støv inn i dingsen. Høres fornuftig ut. Så vidt jeg vet så har alle lignede dingser samme svakheten.

Lenke til kommentar
Hmm, tenkte ikke på vekten. 2,5 kg er jo faktisk endel, iallefall hvis den skal være med i håndbagasjen når en er ute å flyr.. Hvor mye veier Amitech sin? Totalt, altså inkludert det aller nødvendigste?

Tom A

5172283[/snapback]

På dårlig kjøkkenvekt veier selve dingsen (vanskelig å finne noe vettug navn på sånt) 290g.

Strømforsyning: 90g.

Du kan fint laste over 5 x 1gb uten strømforsyningen. Kanskje mer, men det har jeg ikke prøvd. Du kan altså reise med en tingest mindre når du ikke regner med å skulle laste over store datamengder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...