tomAPed Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Hei. Jeg er på utkikk etter ekstern harddisk med kortleser som kan taes med på ferie og lignende for å kunne tømme kameratet for bilder når minnedisken nærmer seg full. Har blant annet sett på "Amitech Travel Disk 16in1 100GB" og "VOSONIC X's-drive". Noen som har erfaring med disse, evt andre. Gjerne med tips for hvor de kan kjøpes til en grei pris. Tom A Lenke til kommentar
fototim Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Jeg kjøpte Amitech for ca. en måned siden. Den gjør jobben, og virker solid. Jeg ble foresten tipset om å tape igjen de kortplassene som jeg ikke bruker, for å minimere støv inn i dingsen. Høres fornuftig ut. Så vidt jeg vet så har alle lignede dingser samme svakheten. Lenke til kommentar
PGylder Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Hei Så langt har vi 4 av denne og erfaring så langt er god. Det finnes også en 320gb til kr. 400,- mer. Du kan også på denne siden lese andres erfaring med produktet. Per Lenke til kommentar
tomAPed Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Takk for svar:) Jeg hadde egentlig sett for meg en kortleser/disk som går på batteri, men når jeg tenker meg om har jeg som regel tilgang på strøm fra strømnett. Også på reiser. Så igjen, takk for svar:) Tom A Lenke til kommentar
fototim Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Maxtor dingsen veier 2,88 kg med embalasje. Virker som du er avhengig av strømforsyningen, så det skulle ikke forundre meg om du må dra på 2,5 kg. Bortsett fra det virker den grei, hyggelig åris. Kapasiteten er enorm. Lenke til kommentar
tomAPed Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Hmm, tenkte ikke på vekten. 2,5 kg er jo faktisk endel, iallefall hvis den skal være med i håndbagasjen når en er ute å flyr.. Hvor mye veier Amitech sin? Totalt, altså inkludert det aller nødvendigste? Tom A Lenke til kommentar
fototim Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Hmm, tenkte ikke på vekten. 2,5 kg er jo faktisk endel, iallefall hvis den skal være med i håndbagasjen når en er ute å flyr.. Hvor mye veier Amitech sin? Totalt, altså inkludert det aller nødvendigste? Tom A 5172283[/snapback] På dårlig kjøkkenvekt veier selve dingsen (vanskelig å finne noe vettug navn på sånt) 290g. Strømforsyning: 90g. Du kan fint laste over 5 x 1gb uten strømforsyningen. Kanskje mer, men det har jeg ikke prøvd. Du kan altså reise med en tingest mindre når du ikke regner med å skulle laste over store datamengder. Lenke til kommentar
tomAPed Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Takk for raskt svar Må helt klart ta vekten med i betrakningen før jeg bestemmer meg. Tom A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå