gnav Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Hva er det på DVD'en på albumet? Noen som har den? Lenke til kommentar
Lachrymol Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Hva er det på DVD'en på albumet? Noen som har den? 5196181[/snapback] Bare drit. En rar og rotete "dokumentar" og et par videoer, samt noen sanger (muligens i 5.1?) Forøvrig synes jeg så langt at Hypnotize er deres beste siden det første. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Har hørt igjennom ale låtene en del ganger no, og må si meg jævlig fornøyd. Uansett ka låt eg hører fra dem, bringer dem fram minner og gode stunder Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Har endelig fått tak i det nye albumet, og jeg kan lett forstå at albumet er splittet i 2 CD'er(de er på en måte forskjellige, man passer likevel sammen), men synes det var svært unødvendig å selge de som 2 forskjellige pakker. Mitt første intrykk(2 gjennomhøringer til nå) er at Hypnotize i hvertfall er mye bedre enn Mesmerize, hærlig dynamisk plate. Massevis at kontrast mellom det brutale og det sensuelle(minner meg nesten om Opeth). På denne platen så hører man at gitaristen kommer fra en ekstrem-metal bakrunn. Alt i alt så er jeg positivt overasket, Mesmerize var bra, men langt ifra den beste SOAD platen så jeg forventet ikke så mye... Men denne tangerer jo nesten debuten! Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Imo er tittellåta noe av det beste SoaD har gjort. Og de har ikke imponert meg nevneverdig siden Toxicity. Men Hypnotize.. er en fin plate. Lenke til kommentar
Toa Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Jeg kunne likt det hadde det ikke vært for gnålingen og egokjøret til vokalist og gitaristen Daron Malakian. De 2 første platene, der dagens 2. vokalist og keyboardist Serj Tankian var den som sang, er fremdeles de klart beste. Mye tøft innimellom, men jevnt over ødelegger stemmen til Malakian hele platen (det gjorde han også med Mezmerize og Steal this Album). Tostemt synging kan være tøft nok det, men ikke HELE f**** tiden. Synd med Serj. Han var konge på de 2 første albumene. Nå er han bare en skygge av seg selv, og en slave for Daron Malakians enorme egotripp. Endret 1. desember 2005 av Toa Lenke til kommentar
gnav Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Er det ikke Serj Tankian som er 1. vokalist da. Selv om Daron Malakian har framhevet seg selv mer på de to siste platene, så er det enda Serj Tankian som dominerer. Lenke til kommentar
Toa Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Er det ikke Serj Tankian som er 1. vokalist da. Selv om Daron Malakian har framhevet seg selv mer på de to siste platene, så er det enda Serj Tankian som dominerer. 5235259[/snapback] I mine ører er det Malakian som stjeler hele lydbildet med den gnålende og ubehagelige stemmen sin. De partiene han holder munnen lukket er veldig bra, men det er alt for sjelden. Stemmen til Malakian er hovedgrunnen til at jeg ikke klarer å høre på de siste platene deres. Malakian står vel oppført først som "Vokal, gitar" og deretter Tankian som "Vokal, keyboard". Tankian har MYE fetere stemme enn Malakians gnålende overmelodiøse fisestemme som hele tiden prøver å stjele showet. Mener Serj Tankian burde forlatt bandet, og funnet et band der han igjen kan få brukt stemmen sin på en skikkelig måte (som på de 2 første platene). Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Å si at Malakian sin stemme er dårlig fordi han "gnåler" blir som å si at skrikemetall er dårlig fordi de ... skriker. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 blabla Ja, ok! You made your point! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Synest ikkje Daron ødelegg eg. Serj er den beste vokalisten, tvert imot, hans innslag eit par hakk lysare enn Serj er ganske kult. Til tider kan det kanskje bli litt masse, men har aldri lagt merke til det. Kva synest folket om plata? Er gått eit par veker sidan det kom ut nå, det blir betre og betre heile tida. Absolutt verdig SOAD, med sine karakteristiske låter som går frå fort og høgt til sakte og lågt. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Sier meg enig med zeph. Syns jo allerede plata var bra ved 2. gjennomlytting, men jo meir en blir kjent med låtene og slikt jo bedre blir plata syns eg.SOAD har gjort det nok ein gang for min del Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå