Gå til innhold

System Of A Down - Hypnotize


Dimitrij

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Likte dette albumet, jeg opplever det som mindre kommersielt enn Mezmerize, hardere enn Toxicity men ikke fullt så hardt som System of a Down (deres første album). Er vel på mange måter en CD for fansen, mens Mezmerize kanskje var for å øke salget litt. Det går forresten rykter (fra "sikre" kilder) om Norgeskonsert allerede i Mars/April/Mai.

5185726[/snapback]

 

:dribble:

5185767[/snapback]

Fett, det skal jeg være i så fall.

 

L@xen, joiner du da?

 

Det med at Hypnotize er gave til fansen og Mezmerize litt mer kommers kan godt stemme, det var jo slikt de gjorde det med Toxicity og Steal This Album!.

 

EDIT: Takk for korrekturen, skal inrømme at jeg ikke alltid er like stødig på skrivefronten. :blush:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

En kan si hva en vil, men å påstå at SOAD leverer krevende musikk er bare tullball. Enkle refrenger som er lette å få tak på og generelt korte melodier som i det hele tatt ikke krever mye av lytteren.

 

Jeg vil få presisere at mange av dere muligens forstår meg. Ja, jeg syns det er direkte grådig og fjollete fra bandets side å gi ut to album på så kort tid som begge egentlig så vidt kvalifiserer som EPer. Nei, jeg syns ikke de leverer dårlig musikk. Og ja, jeg kommer til å kjøpe platene.

 

Å påstå at folk flest ikke har tålmodighet til å høre gjennom lengre album er bare disrespektfullt fra Malakians side, men har har muligens litt selvinnsekt og innsett hvem som kjøper musikken hans. Når en er vant med Spritney Bears, Schnappi og Harry Belafonte og skal ta frem den sinte hagenissen i seg selv er det ikke alltid like enkelt å konsentrere seg for de sinte teenagerrebellene.

 

Minuspoeng til SOAD for å gi ut to album som burde vært ett, minuspoeng for å ikke klare å være selektive nok til å luke bort alt fyllstoffet, men plusspoeng for å lage god musikk.

Lenke til kommentar
En kan si hva en vil, men å påstå at SOAD leverer krevende musikk er bare tullball. Enkle refrenger som er lette å få tak på og generelt korte melodier som i det hele tatt ikke krever mye av lytteren.

5186461[/snapback]

Spør du meg så har SOAD greid mesterverket med å lage musikk som er både tilgjengelig og lettfattelig, men også har dybde. Oppdager stadig noe nytt på albumene deres, det er miusikk som vokser. :)

Lenke til kommentar
Å påstå at folk flest ikke har tålmodighet til å høre gjennom lengre album er bare disrespektfullt fra Malakians side, men har har muligens litt selvinnsekt og innsett hvem som kjøper musikken hans.

5186461[/snapback]

Kanskje pirkete, men slik jeg leste uttalelsen til Malakian tenker han mer på oppmerksomhet/konsentrasjon enn tålmodighet.

 

Jeg har enda til gode å komme på et fullverdig norsk uttrykk for "attention span".

Lenke til kommentar

I mine ører blir SOAD stort sett mindre og mindre interessant for hver plate som kommer ut.

 

Første platen var fantastisk, og hører fremdeles på den jevnlig. Toxicity var knallbra, og får sine gjennomlyttinger. Deretter begynte gitaristen med gnålingen sin på platene, og jeg takler det rett og slett ikke. Jeg hater stemmen hans! Kan ikke noe for det. Dessuten er det blitt for mye melodiøse pop-refrenger for min smak.

 

Skulle ønske gitaristen mistet stemmen en gang for alle, og lot vokalisten slippe til (husker aldri navnene på de folka). På Mezmerize er han jo bare en blek skygge av hva han var på den første platen.

 

Skal nok høre gjennom Hypnotize et par ganger, men har få forhåpninger.

 

Jeg rangerer platene slik:

 

1. System of a Down (self titled)

2. Toxicity

3. Mezmerize

4. Steal this Album

?. Hypnotize (kan vel ganske sikkert si den får 3. plass eller dårligere)

Lenke til kommentar
En kan si hva en vil, men å påstå at SOAD leverer krevende musikk er bare tullball. Enkle refrenger som er lette å få tak på og generelt korte melodier som i det hele tatt ikke krever mye av lytteren.

 

Jeg vil få presisere at mange av dere muligens forstår meg. Ja, jeg syns det er direkte grådig og fjollete fra bandets side å gi ut to album på så kort tid som begge egentlig så vidt kvalifiserer som EPer. Nei, jeg syns ikke de leverer dårlig musikk. Og ja, jeg kommer til å kjøpe platene.

 

Å påstå at folk flest ikke har tålmodighet til å høre gjennom lengre album er bare disrespektfullt fra Malakians side, men har har muligens litt selvinnsekt og innsett hvem som kjøper musikken hans. Når en er vant med Spritney Bears, Schnappi og Harry Belafonte og skal ta frem den sinte hagenissen i seg selv er det ikke alltid like enkelt å konsentrere seg for de sinte teenagerrebellene.

 

Minuspoeng til SOAD for å gi ut to album som burde vært ett, minuspoeng for å ikke klare å være selektive nok til å luke bort alt fyllstoffet, men plusspoeng for å lage god musikk.

5186461[/snapback]

 

denne karen her har peiling, jeg er ganske enig med SjokoladeJesus :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...