Chasseur Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Har desverre ikke fått denne plata enda. (Skylde på at jeg ikke kommer meg i byen, og PC uten DC++). Men, håper på litt mer trøkk enn det var på mesmerize. Selv om Sad Statue er blant de tre beste SOAD sangene. Uansett gleder meg. ang. dobbelplate diskusjonene: 2 plater =2x penger inn til produksjons selskapet? Lenke til kommentar
tullball85 Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 hypnotize er den dårligste SOAD plata jeg har hørt til nå. mezmerize likte jeg derimot meget bra. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 hypnotize er den dårligste SOAD plata jeg har hørt til nå. mezmerize likte jeg derimot meget bra. 5181533[/snapback] Tror jeg vil si at hypnotize er den beste SOAD plata. Lenke til kommentar
gnav Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Gleder meg sinnsykt til jeg får fatt i denne godbiten Lenke til kommentar
Jan Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Å gi ut to album med en samlet spilletid på en time er ikke en innovativ idé, men ren og skjær grådighet.Tullete. 5176866[/snapback] enig. lurer litt på om jeg skal la vær å kjøpe denne skiva av rent prinsipp. 5181063[/snapback] Og prinsippet er? Ikke kjøpe album med fire måneders mellomrom? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 30 minuttar, ein time, eg bryr meg ikkje. Eg kjøper albumene for å lytte til god musikk, så får det heller koste litt. Hypnotize begynner å sette seg no. Attack er ein meget bra sang, Dreaming, Vicinity of Obscenity. Den er nok ikkje like god som Mesmerize, men absolutt verdig ein plass i hylla. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 30 minuttar, ein time, eg bryr meg ikkje. Eg kjøper albumene for å lytte til god musikk, så får det heller koste litt. 5183614[/snapback] Agreed, selv om det egentlig er nitrist om albumet er delt opp av kommersielle grunner. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 30 minuttar, ein time, eg bryr meg ikkje. Eg kjøper albumene for å lytte til god musikk, så får det heller koste litt. 5183614[/snapback] Agreed, selv om det egentlig er nitrist om albumet er delt opp av kommersielle grunner. 5183691[/snapback] Har SOAD uttalt seg om dette sidan albumet kom eller? Det virkar som dei hadde til hensikt å tene penger på dette, men det er litt i overkant å lage 2 album i staden for eitt. Sjølv om dei ikkje er så lange er det 12 og 10 sangar på dei, litt kortare enn gjennomsnittet. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Malakian har selv uttalt bla at når de skrev albumet så oppdaget de at de hadde nok sanger til 2 album, det kan kanskje stemme i antall sanger men herreugd. Men i TIDSASPEKT så passer ikke det spør du meg.... Han sa også noe om at i dagens samfunn så går alt så raskt og folk gidder ikke å sette seg inn i ting(noe som forsåviet stemmer til en hvis grad), og at han ville at folk ville fordøye første-albumet før de gikk løs på det andre. Men for alt vi vet så er det alt bullshit, eller kanksje en halveisannhet? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Hypnotize er etter hva jeg klarer å se faktisk lengre enn toxicity. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Dette skal være et sitat av Daron Malakian “When we started recording, we were focused on making every song the best it could be, to really give a thousand percent to every, single track. Doing a two-album set never entered into our thought process. But when we looked at all the songs we had and arbitrarily tried to choose 'the best' fourteen for one album, we realized we had two album's worth of really great songs, and that they all connected with each other. We didn't chase this idea, it chased us." Jeg har "luffa" litt rundt på nettet via google og lett etter meninger om hvorfor SOAD "splittet" Mesmerize/Hypnotize. Jeg har ikke blitt noe særlig klokere. Generelt har jeg bare funnet anmeldelser, og de er utelukkende positive... Hvis det er noen som finner en "musikkpersonlighet"s meninger om albumene og grunnen bak splittelsen, post her a! Greia med "attention span" (gi meg et norskt uttrykk, akkurat nå greier jeg ikke ) er sann, at Daron sa det altså "people don't have the attention span to listen to two albums at one time," Malakian says, "and the songs need space for digesting" Etter den erfaringen jeg har med den jevne USAer og USAs kultur og "way of life", vil jeg si at det ligger noe i det. Men er det grunn nok? Er alle musikk interesserte lett distraherte? Nå er det hverken noe nytt eller revolusjonerende SOAD gjør, slike dobbeltalbum slipp har blitt gjort før (f.eks. Metallica - Load/Reload og Opeth - Deliverance/Damnation), det eneste som er spesielt er at SOAD kunne ha sluppet dette som et stort singelalbum eller et "ekte" dobbeltalbum. Jo mer jeg har tenkt over dette, jo mer syns jeg at SOAD valgte en "feig" og muligens mer innbringende løsning. Jeg sier feig fordi det er ikke lett (kanskje) å selge "ekte" dobbeltalbum, de koster som regel mer så det er en risiko for at kun harde fans vil kjøpe. Men uansett om SOAD ble tvunget til dette eller ikke: Jeg mener at "attention span" problemet er ekte (og stigende), men det kan ikke egenhendig forsvare valget om å splitte opp albumet. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Hypnotize er etter hva jeg klarer å se faktisk lengre enn toxicity.5184105[/snapback] Blander du litt nå? Toxicity - 44:03 Hypnotize - 39:36 Du tenkte vel på Mezmerize Mezmerize - 36:50 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 SOAD har noe av det beste gjenlyttingspotensialet i min samling, og er enig med flere her inne at Mezmerize måtte høres gjennom noen ganger før den satt MAX, meget bra og deilig album det der Ma nok ha denne også ja! Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Nok en plate fra SOAD?! Og i morra sier dere... Nå ble jeg glad for at jeg stakk innom musikk del'n av forumet, for en gangs skyld Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Hører gjennom albumet nå, høres bra ut, kommer garantert til å sitte ved flere gjennomhøringer. Vet ikke om det kommer helt opp mot Toxicity eller Mezmerize. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 "Attention span" kan vel tolkes som hvor mye oppmerksomhet du klarer å gi (i dette tilfellet til et dobbeltalbum). Uansett hvilket motiv de har for å gi ut to album, så vil jeg bare påpeke det samme som Mala. Man må høre en del ganger på platene før de sitter. En annen ting er jo at forventningene til Hypnotize bygde seg ganske bra opp hos meg, og jeg ble ikke skuffet Jeg tror ikke jeg ville lik Hypnotize like bra hvis det hadde blitt lansert likt med Mesmerize. Ikke hadde jeg tenkt til å kjøpe noen av albumene heller, så pengene bekymret meg ikke Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) "Attention span" kan vel tolkes som hvor mye oppmerksomhet du klarer å gi (i dette tilfellet til et dobbeltalbum).5185006[/snapback] Jeg vet hva "Attention span" betyr, jeg fant bare ikke et fullverdig norskt begrep."oppmerksomhetsspenn" fungere bare ikke. Curse me brain o'mush! EDIT: Øy Feh, jula starter ikke før klokka 16:00, 24. desember. Sorry to break it to you Endret 21. november 2005 av olefiver Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Likte dette albumet, jeg opplever det som mindre kommersielt enn Mezmerize, hardere enn Toxicity men ikke fullt så hardt som System of a Down (deres første album). Er vel på mange måter en CD for fansen, mens Mezmerize kanskje var for å øke salget litt. Det går forresten rykter (fra "sikre" kilder) om Norgeskonsert allerede i Mars/April/Mai. Lenke til kommentar
gnav Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Likte dette albumet, jeg opplever det som mindre kommersielt enn Mezmerize, hardere enn Toxicity men ikke fullt så hardt som System of a Down (deres første album). Er vel på mange måter en CD for fansen, mens Mezmerize kanskje var for å øke salget litt. Det går forresten rykter (fra "sikre" kilder) om Norgeskonsert allerede i Mars/April/Mai. 5185726[/snapback] Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Forresten, mine favoritter er: "Dreaming", "Tentative" (fra. ca 2:00 og utover), "Holy Mountains", "Vicinity of Obscenity" (vanvittig kult refreng) og sist men ikke minst "Soldier Side" - genial avslutning på to geniale album. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå