ZoomZoom McMoen Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Skifta nettopp kabinett fra AOpen HX08 til Chieftech Scorpio Sølv Fulltower. Problemer oppstod når jeg skulle slå på maskinen... Når man slår på maskinen men power-knappen, finner den ikke primær master, en Western Digital Caviar 80GB 8MB cache. Når jeg så trykker på reset-knappen og lar maskinen boote, så finner den disken, og under bruk virker disken helt fint... Tenkte først at det kunne være den nye strømforsyningen (360W), men jeg prøvde også disken på min gamle PSU, og der bootet den ikke overhodet... Tror muligens det kan ha skjedd noe med disken under flyttingen... Er det noen som kan hjelpe meg med dette litt rare og irriterende problemet eller har lignende erfaringer??? På forhånd takk!! Lenke til kommentar
aG_ Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Hadde en kammerat som hadde samme problem med samme disk, men når han oppdaterte biosen fant den det med en gang. Prøv det. Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 28. august 2002 Forfatter Del Skrevet 28. august 2002 Takk for tipset!! Jeg har siste bios-versjon (1011), men skal prøve en eldre (1008 og 1007)... Håper det hjelper... Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 28. august 2002 Forfatter Del Skrevet 28. august 2002 Nope, det funka ikke... Kunne kanskje oppdatert firmwaren på disken, men vet ikke om det finnes noe slikt... Noen andre som kan hjelpe meg??? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 har samme problemet på en WD 120 GB SE disk, bortsett fra at jeg får BSOD av og til, og når jeg starter maskinen etter det, så finner ikke ATA-kontrolleren disken, er nødt til å slå av strømmen og på igjen (hjelper ikke med rest-knapp hos meg). Har lest her på forumet at WD av og til krever sære jumper-innstillinger som CS (CableSelect). Skal prøve det jeg ihvertfall når jeg gidder å skru av alle 42 skruene får å komme til.... :wink: Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 29. august 2002 Forfatter Del Skrevet 29. august 2002 Joohoo... Jumpere er en fin ting... Jeg satt disken som primær slave, og en cd-rom som master. Jeg har da mulighet til å velge i BIOS hva jeg skal boote fra først, uavhengig av hva som er master og slave... Takk for all hjelp fra de som har hjulpet meg!!! :smile: Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Quote: Den 2002-08-29 19:16, aschj skrev:42?!? Det ligger så sinnsykt mye i veien for disk kabelen, er nødt å fjerne mye annet for å komme til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå