Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vil dette går bra? Har felg, skal ha dekk

stramund

Anbefalte innlegg

Jeg har en Golf 3, hvor standarddimensjonen på dekkene er 195/60 R14. Jeg har et par 15"OZ Hydra alufelger som jeg skal ha vinterdekk på. Har fått tilbud på Nokian RSi i dim 185/65 R15. Vil disse dekkene passe på felgene og være lovlig å kjøre med? Dvs er det ikke noe +-5% grense eller noe sånn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det der er ulovelig ja..om du skulle sette det på.

diameteren på hjula dine vil jo øke og dine instrumenter vil ikke stemme overens me virkeligheta no mer.

185/50 r15 er det du må ha på bilen din (muligens 195/50r15 det etter smak)

vennelig hilsen .usæl

Endret av usæl-gesæl
Lenke til kommentar

185/50r15 er fult lovelig og kjøre me så framt felga dine ikke er mer en 8" brede ,er de over det ville jeg spurt biltilsynet var jeg deg for da er jeg ikke sikker på om det er lovelig mer.

og ja det er mer kofortabelt me den størrelsen du fåreslo,mot de breie

(om du ikke skal sette farts rekord innover svinesund da ) :tease:

Endret av usæl-gesæl
Lenke til kommentar

Hvis du titter på bilen min inne på "showcase"-delen av forumet så ser du hva jeg kjører med. Har 195/50-15 på sommerdekka og 185/55-15 som vinterdekk på de samme felgene. Funker som faen det, og utseendemessig er det null forskjell.

65 høres ut som om det kan bli veldig "høyt" på en Golf 3 egentlig(?).

Lenke til kommentar
Hvis du titter på bilen min inne på "showcase"-delen av forumet så ser du hva jeg kjører med. Har 195/50-15 på sommerdekka og 185/55-15 som vinterdekk på de samme felgene. Funker som faen det, og utseendemessig er det null forskjell.

65 høres ut som om det kan bli veldig "høyt" på en Golf 3 egentlig(?).

5162371[/snapback]

Jeg har jo ikke greie på dette i det hele tatt, men han på Vianor ville da i allefall selge meg 185/65 R15. Men skjønner ikke helt at han vil det hvis det ikke er lovlig. Vel grunnen til at jeg ville ha litt mer gummi, er ved siden av kjøreegenskapene, at det er så mye luft mellom dekkene og skjermen med 195/50 r15 som jeg synes ser litt teit ut. På din bil, Walter, passet det jo fint.

Lenke til kommentar

Har du ingen andre butikker i nærheten enn Vianor? Når jeg spurte om pris på Nokian Rsi i 195/55-15 der fikk jeg beskjed om at det ville koste meg nesten 6000. Mens Sharifs dekksenter skulle ha 4500 for akkurat samme dekka.

Uansett tror jeg 185/65 kan bli litt stort for hjulbuene dine... Jeg ville gått for 185/55-15, 195/50-15 eller 195/55-15.

Lenke til kommentar

Takker for alle gode svar. Jeg ble mye klokere nå. Prisen jeg fikk på Vianor var 4500 inkl påsetting på felg osv. Så det var jo ikke så ille. Men det var for den største typen som jeg da ikke kan bruke. Blir kanskje dyrere hvis jeg tar 195/55 R15?

Edit: Men vil ikke 195/60 R15 passe bedre da??

Endret av stramund
Lenke til kommentar
Såvidt jeg forstod det når jeg ringte rundt og spurte etter priser på vinterdekk så var det dyrere jo mindre profil man hadde på dekka.

195/60-15 er jeg ikke sikker på åssen blir. Har du god plass i hjulbuene dine med dekka du har nå da?

5167179[/snapback]

Veldig god plass på sommerdekka ja, men de er 195/50 r15. Da har jeg bestilt 195/60 R15 av Nokian RSi til den meget hyggelige pris av 4000 inkl omlegging fra en lokal Hydro Texaco. Så får vi håpe det går bra. De sa det vill funke i allefall. Takker for alle svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...