Gå til innhold

DFI NF4 problemer hjelp

adnan

Anbefalte innlegg

HAr fått noen problemer med mitt nye system, jeg vil gjærne forklare problemet så kan noen se hvis de kjenner igjen noe :

Se sigantur for harware, det som er problemet er at jeg ikke klarer og starte pcen på en vanlig måte, etter jeg installerte noe programvare i går så fikk jeg slike problemer på oppstart :

Når jeg starter pcen på nytt får jeg ingen ting på skjermen den bare teller ned og slår seg av, hmm tenkte jeg da prover jeg og resette bios og prøver igjen, ja pcen starter og det kommer skjermbildet men på oppstart står det :

CMOS Checksum error Deafult loaded

Ok tenkte jeg det skal sikkert være sånn når jeg resetter bios, jeg trykker da F1 for continue og kommer inn på Win XP, når jeg da prøver og starte maskinen på nytt skjer det samme, jeg får ikke noe skjermbildet.

Så jeg må resette bios igjen får og komme inn, men det er funn 1 gang den klarer det etter hver resett, noen som har vært borti dette før med sitt DFI kort?

JEg prøvde da og oppgradere bios til : 23/06/2005 Final SLI-DR/Ultra-D/SLI-D N4D623-3

Uten noe fell, det samme skjer her også.

Dere som har DFI DR kort? Hvilken bios bruker dere?

Noen som har forslag til hva som kan være feil her?

Slik ressatte jeg bios : Jeg bare flyttet jumper til de 2 øverste connectorer, den starter kunn 1 gang, når jeg flytter den tilbakre starter den kunn 1 gang til.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JEg oppgraderte BIOS med nTune programmet som kom på cden, men det var ingen verdens foskjell

Ingen som skjønner noen ting?

Hmm får jeg det ikke til, setter jeg inn en helt annen SATA disk og prøver og reinstallere selv om jeg tviler sterkt det er det som er problemet

Endret av adnan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...