Gå til innhold

Hvor ble det av Doc filen?

Anbefalte innlegg

Jeg lastet ned en .doc fil fra min mail...når den ble ferdig da klikket jeg på open...så redigerte jeg filen og lagret den samme sted den ble lastet ned! jeg vet ikke hvor...har lettet etter den i C:\Documents and Settings\Windowz\Local Settings men fant intet noe!! hvor er den da? den må jo være et eller annet sted :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den varianten der er alltid like morsom og jeg har ikke tall på de gangene kollegaer har kommet med det problemet...

Vedlegg som åpnes direkte i Outlook og Outlook Express mellomlagres i en undermappe til de midlertidige internettfilene. Mappen heter for eksempel Olk + et nummer. Problemet er at denne mappen er skjult og at den ikke vises i utforsker selv om man slår på visning av skjulte filer.

Det du kan gjøre er følgende: Åpne en mail som har et vedlegg (gjerne et Word-dokument) og åpne vedlegget. Klikk deretter Fil -> Lagre som. Du vil da komme inn i den mappen hvor du har lagret det dokumentet du ønsker å finne frem til. Problemet nå er du ikke får åpnet det eksisterende dokumentet så lenge dialogboksen er åpen...

Det løses enklest på følgende måte: I dialogboksen klikker du knappen for å opprette en ny mappe og kaller den hva du vil. Høyreklikk deretter på mappen og velg Åpne. Mappen åpnes da i et eget mappevindu. Deretter viser du mappetreet i vinduet og nå vises den skjulte mappen med vedlegget ditt. Gå til Word-vinduet og lukk dialogboksen Lagre og bytt til vinduet med dokumentet du ønsker å åpne.

Dette er en usannsynlig kronglete løsning og jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor de har løst det på denne måten.

Til Martin: Tipping fører sjelden til gevinst, så også denne gangen. Dessuten vil ikke standard søkeverktøy i Windows finne filen uansett.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...