Daytona* Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Jeg har en USB harddisk som tar backup (retrospect) av hardisken min hver uke ,problemet mitt er at jeg må være pålogget som administator for at programmet skal starte automatisk ,jeg har prøvd å endre instilinger for dette i administrative tools ,da fikk jeg i det minste iconet på opgavelinjen til å være aktiv mens jeg er pålogget som bruker ,men programmet vil ikke kjøre uten at jeg er pålogget som administrator (jeg kan heller ikke høyreklikket på programet og velge kjør som admin ,noen som kan gi meg noen råd om hvordan dette kan løses? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Du kan prøve med runas kommandoen. start -> kjør -> cmd (trykk enter) skriv inn "runas" og trykk enter for å få hjelp til funksjonen. PS! Litt mer luft i teksten du skriver inn gjør at det blir lettere å lese hva du skriver :-) Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Du kan prøve med runas kommandoen.start -> kjør -> cmd (trykk enter) skriv inn "runas" og trykk enter for å få hjelp til funksjonen. PS! Litt mer luft i teksten du skriver inn gjør at det blir lettere å lese hva du skriver :-) 5161136[/snapback] Jeg skrev komandoen du bad om ,men har ingen anelse om hvilket script som må kjøres for at programmet skal starte mår jeg er pålogget bruker. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Her har du ett eksempel på hvordan jeg kan starte ett program som en annen bruker. I dette tilfellet vil jeg få spørsmål om passord for administrator før programmet kjøres. runas /profile /user:administrator notepad.exe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå