Lurifaksen Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Jeg kjøpte for en stund siden DENNE LCD-TV'en. I følge beskrivelsen er den HD-ready. Her om dagen kjøpte jeg en billig "HD-kabel" til xbox'en, men til min store overaskelse oppdaget jeg at TV'en IKKE har slike kontakter: TV'en har kun vanlige Gul, rød, hvit composite kontakter (+scart, vgi, dvi). Kan TV'en kalles HD-ready når den mangler disse kontaktene? Endret 16. november 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 At den er HD-ready vil vel si at det takler så høy oppløsning som HDTV har, 720p eller 1080i... Tror du må ha en eller annen boks for å utnytte HDTV, fra data/PS3/X-Box er jeg ikke sikker... Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...28ECF2CB87&nl=1 Her står litt mer ang. HDTV.... Lenke til kommentar
Even. Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) KRAV TIL FOR Å MERKE TV'er MED HD-READY LOGO: Må støtte 720p og 1080i Må ha HDCP via DVI eller HDMI + noen krav om hvilke innganger den må ha. Det skal bare være å kjøre den inn i tv'n, trenger ikke noen boks utenom. De kablene du kjøpte er component og rca-lydkabler. Disse funker også til HD-tv, men ikke alle tv'er har disse. Godt mulig tv'n din takler hd gjennom dvi eller vga inngangen. Endret 16. november 2005 av EvoZ Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 HD-ready betyr at dekoderen har ferdiggjort programinstilling for HD-signal. slik at når signalet kommer vil den kode skjermen til å sette over til HD-oppløsning. ikke-hdready tver kan ikke kjøre HD oppløsning Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Den fungerer glimrende i 1280x720 med DVI, og har glimrende kvalitet når jeg spiller av HD-materiale på PC'en. Men når jeg mangler disse kontaktene, hvordan skal jeg da få bruke "HD-apparater" som f.eks. Xbox360? Denne har jo ikke DVI utgang (av en eller annen idiotisk grunn). Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Hvis du sjekker denne linken http://www.hjemmekino.no/guide/tv_tips.asp#hdready Så ser du det er godkjent at den er hd ready hvis du kan bruke overgant fra komponent til dvi-i. Mange philips har dette. hvis den ikke har mulighet for dette er den ikke HD-ready og da har butikken lurt deg. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Du får kjøpt kompositt til scart omformer vet jeg, men usikker på hvor. Xbox360 burde vel komme med hdmi eller dvi utgang ville jeg tro. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Så ser du det er godkjent at den er hd ready hvis du kan bruke overgant fra komponent til dvi-i. 5165296[/snapback] Da blir jo neste spørsmål: Hvor kan jeg få tak i overgang fra komponent til DVI? KVTL: Hvis vi blander inn scart blir vel kvaliteten vesentlig dårligere, selv om kilden er HD? Xbox360 har ikke DVI i alle fall (kun VGA) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Hvis vi blander inn scart blir vel kvaliteten vesentlig dårligere, selv om kilden er HD?5165938[/snapback] Scart funker ikke til HD, du får kun PAL-oppløsning via scart. Til HD må du bruke komponent, DVI, HDMI eller VGA/RGBHV. Edit: Kan jo presisere at du kan få bilde via en scartkabel, men du får altså ikke utbytte av oppløsningen. Endret 17. november 2005 av Rikky Lenke til kommentar
elguide Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Jeg tror nok at dette kan løses ved å kjøre en normal HDMI til DVI kabel mellom xbox og TV (med forbehold om at du kan ta lyd fra et annet sted på xboxen din og at xbox har HDMI ut og ikke en eller annen sær utgang), dersom du ikke kan ta HDMI ut trenger du en adapter av typen komp/DVI. Du kan få spesial bestilt denne typen kabler og overganger hos Elkjøp men vær forberedt på at det kan koste litt siden dette ikke er normalt lagerførte varer og derfor må bestilles enkeltvis. Det som forøvrig virker litt spesielt er at din TV kun har DVI som "HD" inngang, normalt sett har alle "HD-READY" merkede TVer av nyere dato minst to "HD" innganger, som oftest HDMI og komponent eller DVI og komponent. Lykke til Endret 18. november 2005 av elguide Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå