orjanbeats Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 jeg har windows xp pro med sp 2. hvordan slår jeg av det med at noen programmer starter automatisk når windows starter? litt irriterende å måtte avslutte avast antivirus og quicktime hver gang jeg slår på pcen... hvordan fikser jeg dette? ekstraspm: hva er det beste/ minst ressurskrevende virusprogrammet (bør helst være gratis, men kom uansett med tips om dere vet)? mvh Ørjan Lenke til kommentar
valentino Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Det går som regel an å stille dette inn i programmet selv. Prøv å let litt under settings etter run at startup. Om du ikke finner det der kan du manuelt fjerne programmer fra automatisk oppstart. Først ser du i oppstartmappen i startmenyen og tar de bort om de er der. Om de ikke er der trykker du "kjør" og skriver "msconfig" Du finner programmer som starter med windowsen under startup/oppstart alt etter hvordan språk windows du har. Et program som gjør akkurat det samme som siste alternativ, men har mye mer behagelig brukergrensesnitt er Startup Control Panel. Hvilket antivirusprogram som krever minst ressurser vet jeg ikke, men du kan jo sjekke den nyeste testen av sikkerhetspakker på www.programmer.no. Mvh. Valentino Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå