B4stian Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Er dette for privat eller bedrift? Lenke til kommentar
The_Viper Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Dette lover jo forsåvidt godt, får vel bare håpe at linjene ikke detter ut og er ustabile, som de har vist tendenser til. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Dersom dere skal bestille, hold an til 23. da trer dette i kraft Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Jeg regne med at dette er både for privat og bedrift siden det stod "alle eksisterende blitt oppgradert til..." Men hva tid skal da privatpersoner bli varslet om dette ? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 De blir selvfølgelig ikke varslet før lanseringen, som er 23. nov Lenke til kommentar
Woilef Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Kremt, vet ikke hvor du har kildene din fra BrAtTeRn men dette er vel foreløpig konfedensielt... Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Kildene holder jeg meg for meg selv... Men det står absolutt ingenting om konfidensialitet i PDF'en.. Men, jeg skal ikke legge ut mere info om dette en det som står i disse sidene.. Om så dette viser seg å være "way off" på lovlighetsskalaen, så kan du vise til en admin/mod, og be han om å fjerne det, om det er brudd på noen regler... Ikke værre enn det Endret 16. november 2005 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
voodoodoo Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Jeg har merket veldig godt at telenor driver m oppgradering om dagen. Har nemlig ikke nett i det hele tatt.. Linja er oppe og går i ca. 10sek til 1 minutt av gangen.... Slik har det vært siden natt til mandag da de vistnokk la inn endel ny prog vare og restartet diverse duppeditter i nettet sitt. Har ei 4000/400 linje som har fungert prikkfritt helt frem til "oppgraderingen" Har vært i kontakt m support X antall ganger og får bare beskjed om at det skal fikses til i morgen... noe de sa på mandag også De få gangene jeg har nett blåser hastigheten opp i ca. 7000kb før linja detter ut så det er nok noe på gang... Denne situasjonen begynner å minne meg litt om det som skjedde med min forrige nettleverandør Nextgentel da de oppgraderte sentralen min slik at det skulle bli mulig å få ADSL2.... hastigheten sank fra 2400/520 til 1500/300 med Netopia routeren og så videre ned til 380/1500 (jupps) og 320/384 etter at jeg fikk ADSL2 modemet.. til slutt ble linja ustabil på den hastigheten også.. Da gav jeg opp... satt mer i kø til support enn jeg hadde oppetid på nettet.... i skrivende stund blinker fremdeles ADSL lampa på modemet mitt og noe sier meg at historien er i ferd med å gjenta seg Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Har også merket en del disconnects selv, men dette tror jeg kommer av at maskina mi ikke oppdaterer IP automatisk.. Har satt PC i DMZ, og får offisiell ip på den... Lenke til kommentar
Battone Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) For det første, vi er ennå ikke oppgradert fra den forrige og det mest utrolige vil være om dem klarer å la være å oppgradere til 1500/300 med en gang. Om dem gjør dette i 2 omganger så mister jeg alle den tiltru til telenor som jeg aldri har hatt... Og ja, det har vært ekstremt mye nedetid de siste dagene... Spikes har jeg og, så det eneste man kan gjøre er å surfe... Endret 17. november 2005 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
Emerica Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Nå er det sånn at telenor har hatt problemer på vestlandet etter at fiberkabel ble ødelagt av ras etter de store nedbørsmengdene. Har hatt 1000 ms i 2 dager, men det er fixet nå! Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Så en kjapp oppsummering er at innen 31.12 så skal alle kunder som ikke ble oppgradert sist, få de nye hastighetene? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Jeg utfordrer nå intellektet ditt til å se om det er noen forskjell på at det oppstår en uventet feil på ei linje..kontra at leverandør gjør en omfattende omkobling som forårsaker problemer for gitte kunder..Forøvrig har du rett i din argumentasjon.. gitt at det forefinnes en slik avale vedrørende privat kontra "VIP-abbonnement".. (og det gjør det nok helt sikkert når det gjelder "VIP-abbonnement") 5164990[/snapback] Hevder du nå at det var et forventet problem fra Telenor sin side? Det vil jo i så fall endre saken betraktelig dersom Telenor forventet at kunden skulle miste forbindelsen når de oppgraderte linjen. Jeg vil vel heller lene mot at det var et uventet problem, og at man derfor brukte litt tid på å finne ut hvor feilen var. At du tippet riktig hjelper lite, siden det er enkelte steg som må tas i feilsøkingen utenom kundens gjetninger. En uke uten nett på et privatabonnement mens leverandør finner ut hvor feilen er kan man leve med. Irriterende? Ja definitivt. Jeg hadde sannsynligvis vært irritert over det selv også. Men at linjen brukes til hjemmekontor er absolutt null verdt som argument for at man skal ha det løst raskere enn andre. Dersom linjen er kritisk, sitter man ikke på et privatabonnement, enkelt og greit. Det finnes et utall avtaler man kan ha på en linje. Alt fra vanlig privatabonnement til hvor man får betalt per påbegynte time linjen er nede uansett når og hvorfor den går ned. Avhengighet av 24/7 stabil oppetid gjør at man bestiller sistnevnte. Lenke til kommentar
whom Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Hadde Telenor før med Speedtouch routeren. Denne routeren skal visstnok ikke takle mer enn 4mbit.. Blir det da til at Telenor sender ut nye routere? Lenke til kommentar
voodoodoo Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Fikk i dag den telefonen jeg hadde ventet på fra telenor.... de klarer nå etter "oppgradering" av linja ikke lenger å levere 4mbit stabilt, noe de har klart helt greit den siste måneden... Jeg har derfor fått strupet den til 2mbit... Akkurat det samma som skjedde når tele2 begynte med sine "oppgraderinger"... Lurer egentlig på hvor nærme en må sitte sentralen for at linja skal bli oppgradert..... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Dette blir jo kongebra. Fikk nettopp oppgradert min linje tidlig i høst til 4000/400 for en slikk og ingenting, og nå bærer det altså opp til 6000/500 med redusert pris. Kan ikke si noe annet enn at jeg gleder meg...........:-) Lenke til kommentar
RocketArena Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Fine ting dette. Hadde egentlig planer om å oppgradere fra 2000/300 til 4mbit nå, men trur jeg venter til 01.01.06 og bestiller pluss da. Da slipper jeg køen, Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) alt dere snakker om er jo kjent i flere måneder på jara.no både pris , hastighet og tidspunkt "Endringene går i hovedsak ut på: * Tre nye hastighetsklasser for ADSL med nedstrømshastigheter på hhv 1856, 6080 og 7232 kbit/s * Tre nye hastighetsklasser for ADSL basert på ADSL2+teknologi, med nedstrømshastigheter opptil 24 Mbit/s. Fom 1.feb planlegger vi å produsere disse vha rate adaptiv modus. * Nedstrømshastigheten for ADSL Premium og Proff 768/256 kbit/s økes til 864kbit/s og oppstrømshastigheten for Basis 864/128 kbit/s økes til 192 kbit/s. Det vil også bli foretatt en oppgradering av tilsvarende abonnement som allerede er levert * Prisene for nedstrømshastighetene 1248, 2464, 3616 og 4864 for de tre ADSL profilene nedjusteres * Midlertidig hastighetsendring tilbys for Jara ADSL realisert via IP Total eller IP Connect, og gjør det mulig å øke hastigheten på aksessen for en kortere eller lengre periode. * Trafikkprioritering tilbys for Jara ADSL realisert via IP Total eller IP Connect, og gjør det mulig å prioritere 100 kbit/s av nedstrømstrafikken til for eksempel tale * Endringer i rutinene for å håndtere Operatørbytte for ADSL og SHDSL, gjør at du ikke lenger må velge navnet på Avgivende Videreselger når du bestiller operatørbytte i Jara NetBusiness. Sluttkunde oppgir navnet på fullmakten, men det stilles ikke lenger krav til at dette er helt korrekt angitt. * Ekspresslevering for SHDSL er ikke tilgjengelig * Oppdatert grensesnittspesifikasjon for ADSL Endringene trer i kraft fra og med den 23. november 2005. De nye prisene trer i kraft med virkning fra den 1. desember 2005." Endret 17. november 2005 av kewell79 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Er jeg heldig, sitter jeg med 3mbit innen sommeren Lenke til kommentar
Battone Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Er jeg heldig, sitter jeg med 3mbit innen sommeren 5167718[/snapback] Hmm, er ikke rare kravene du har da... er JEG heldig sitter jeg på 1 Gbit backbone, men jeg har aldri vært heldig så jeg må vel ta til takke med det samme som deg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå