Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor oppgraderer linjene, IGJEN!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hjelper lite med hastighetsøkning når det råtne nettet til telenor ikke klarer det allikevel.

hadde 2MB linje og håpet på oppgradering til 4MB, men linja blei ustabil og da satte de ned hastigheten til 1MB.

 

Paranoide jeg er da overbevist om at de tok den letteste veien istedenfor å finne den egentlige feilen.

Hadde jo funket greit på 2MB i ett år.

 

Linja er stabil nå men jeg vil ha full rulle

At prisen er billigere er en mager trøst :(

Lenke til kommentar
Helt sikkert litt panikk ja, prata med en som jobbet for telavie, han sa at telenor i fjor mistet 400000 kunder, og kommer til å miste det samme i år.

5163143[/snapback]

 

400 000 ?? ..hørtes litt mye ut! Veldig mye!!

 

Men, jeg er en av dem som har/hadde 4000/400 -linje fra Telenor; Jeg er i en bytteprosess nå, og kommer til å gå over til 8000/1000 (eller var det 10000/1000) fra BlueCom.. Har fått bekreftelsedato denne måneden på ny linje hos ny leverandør!

Lenke til kommentar

Telenor mister mye kunder, men de har en del kunder som for alt i verden ikke forlater dem... (gjerne eldre kunder) har hatt for mye problemer med telenor til at jeg gidder å velge dem igjen.... :thumbdown: erfaringsmessig, så vet jeg at setter telenor ned prisen / opp hastigheten, så kommer andre isp'er etter i stor fart..!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Og en uke uten internett er ikke noen livskrise for en privatperson. For en bedrift kan det være det, og derfor bruker bedrifter hvor de ansvarlige har litt intelligens et bedriftsabonnement.

5163142[/snapback]

 

Nå er det dessverre ikke slik at det er intelligens som styrer alle valg. Svært mange "bedrifter" vil ha den billigste løsningen... på kort sikt (de vil naturlig nok ha lavest mulige kostnader.. og da dette abo. dekkes av arbeidsgiver så er det kanskje ikke så merkelig).

Overraskende å se at "noen" ikke har fått med seg det ?

Forøvrig er det jo bra å få innlegg i en tråd som støtter ett annet syn.

Så da konkluderer vi at telenors "oppgradering" var ett godt gjennomtenkt "stunt".. samt at private kunder ikke har noen grunn til å forvente en rask løsning på ett problem forårsaket av handlinger gjort av leverandør (telenor)?

Lenke til kommentar
Nå er det dessverre ikke slik at det er intelligens som styrer alle valg. Svært mange "bedrifter" vil ha den billigste løsningen... på kort sikt (de vil naturlig nok ha lavest mulige kostnader.. og da dette abo. dekkes av arbeidsgiver så er det kanskje ikke så merkelig).

Overraskende å se at "noen" ikke har fått med seg det ?

Forøvrig er det jo bra å få innlegg i en tråd som støtter ett annet syn.

Så da konkluderer vi at telenors "oppgradering" var ett godt gjennomtenkt "stunt".. samt at private kunder ikke har noen grunn til å forvente en rask løsning på ett problem forårsaket av handlinger gjort av leverandør (telenor)?

5163898[/snapback]

 

At en bedrift ikke klarer å tenke er ikke Telenors problem. Er man avhengig av 24/7 stabilitet som det ble skrevet, så er det direkte uforsvarlig, og burde være oppsigelsesgrunn for den tok bestemmelsen om å bruke privatabonnement.

 

Dersom kunden i tillegg ikke er villig til å være med på mer feilsøking enn "det har virket i 2 år, send montør", så er en uke på å få løst problemet helt ok, siden "bedriften" ikke var villig til å betale for den servicen de mente de trengte.

 

At det tar en uke å få ut montør for å sjekke linje til et privatabonnement er det ikke noe galt i. Du betaler ikke nok til å dekke døgnservice med on-site tekniker.

 

Sjekk hva en linje med 24/7 full on-site teknikerstøtte koster, og sammenlign med det som betales for et privatabonnement. Har man et privatabonnement, må man tåle å havne i samme venteliste som andre med samme abonnement.

Lenke til kommentar
øh.. skal privatabbonementene få ta gode i dette eller ikke?

5164457[/snapback]

 

Ikke enda, slik jeg har forstått..

 

 

Men, det blir ikke lenge før Telenor øker hastigheten veldig til privatkundene, for å få kundemassen tilbake! Så må de andre selskapene komme etter, for ikke å tape altfor mye. Så igjen må Telenor øke sine hastigheter igjen, og sette ned prisene, og før du vet ordet av det, så surfer vi på 100Mbit/100Mbit 's linjer alle sammen!! :w00t:

 

 

:ermm:

 

 

Lov å drømme! :whistle:

Lenke til kommentar

Hmm... Jeg opplevde noe ganske så magisk igår, da jeg skulle laste ned den nye catalyst driveren. Satt som vanslig å skulle sjekke om jeg fikk ny highscore på nedlastnings hastighet :D Plutselig ser jeg at den ligger på 500kb\s! Har plutselig fått 4mbit linje når jeg egentlig har 1mbit. Dette kaller...Nice :dribble:

 

Men så skjer det sikkert at Telenor finner ut feilen og at jeg sitter her imorgen med den gamle 1mbit å sutrer...Men men, får vel bare nyte den så lenge jeg kan :w00t:

Endret av The_Viper
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
At en bedrift ikke klarer å tenke er ikke Telenors problem. Er man avhengig av 24/7 stabilitet som det ble skrevet, så er det direkte uforsvarlig, og burde være oppsigelsesgrunn for den tok bestemmelsen om å bruke privatabonnement.

 

Harde ord, men du har sikkert rett i at mang en konsernsjef bør sparkes pga. bestlutninger om å pisse i buksa for å bli varm en liten stund.

 

Dersom kunden i tillegg ikke er villig til å være med på mer feilsøking enn "det har virket i 2 år, send montør", så er en uke på å få løst problemet helt ok, siden "bedriften" ikke var villig til å betale for den servicen de mente de trengte.

 

Her var det ikke snakk om å ikke være villig til å bedrive feilsøking fra kundens side, men det var kanskje vanskelig å oppfatte dette?

 

At det tar en uke å få ut montør for å sjekke linje til et privatabonnement er det ikke noe galt i. Du betaler ikke nok til å dekke døgnservice med on-site tekniker.

 

Sjekk hva en linje med 24/7 full  on-site teknikerstøtte koster, og sammenlign med det som betales for et privatabonnement. Har man et privatabonnement, må man tåle å havne i samme venteliste som andre med samme abonnement.

5164355[/snapback]

 

Jeg utfordrer nå intellektet ditt til å se om det er noen forskjell på at det oppstår en uventet feil på ei linje..kontra at leverandør gjør en omfattende omkobling som forårsaker problemer for gitte kunder..

Forøvrig har du rett i din argumentasjon.. gitt at det forefinnes en slik avale vedrørende privat kontra "VIP-abbonnement".. (og det gjør det nok helt sikkert når det gjelder "VIP-abbonnement")

 

Til slutt:

I akkurat dette tilfellet var det kunden (jeg) som "hadde rett" mht. hva som forårsaket feilen fra minutt 1.

Å argumentere for privatrettslige avtaler kunder/leverandør var ikke noe tema fra min side, men det er sikkert greit å få dette belyst av en ekspert som Tee..

Ellers er det jo interessant å se at de fleste her er opptatt av å få ei raksere linje.. så sånn sett har jo Telenor gjort en korrekt avgjørelse sentralt. :)

Vi får se hvor mange som får problemer med støy på linjene og om de synes det er greit å være uten nett i dagesvis.. eller ikke få lastet ned program, filmer, musikk samt bedrive online-spill.

Jeg tror det er "en liten andel" av forumbrukerne som har vent seg til at dette skal fungere problemfritt uten linjedropp.. eller nedetid.

Vi får se.. :p

 

PS.

Jeg ser mange lurer på om oppgradering kun gjelder bedriftskunder..

Det er feil...

Oppgraderingen gjelder alle kunder fikk jeg beskjed om fra Telenor.

At noen får 4MB fra 1MB er kanskje ikke slik det var tenkt, men jeg regner jo selvsagt med at de berørte sier ifra.. :cool:

 

PS2.

Bare så det er klart:

Jeg synes jeg fikk god hjelp av 1.linje (kundekonsulentene) når jeg nådde frem, og tekniker fra Sønnico gjorde en meget kjapp/god jobb..

Det var han som måtte "tvinge" en Telenor-ansatt til å sjekke linje/teste linje og konkludere at linja ikke tålte 4MB-hastighet som den var satt opp med..(som jeg antok var problemet fra min første henvendelse. Han så ingen vits i å sjekk inne i huset.. lokalkjent som han trolig var.)

Hva som *kunden* får av denne hastigeten styres vel på DSLAM'ene i sentralen.?. I mitt tilfelle 1MB som nå ser ut til å fungere helt stabilt. Bra!

Og jeg ble opplyst om (av en oppgående kundekonsulent på 0500) at de som ikke får oppgradert linjen (pga. lokale forhold) får reduksjon i prisen på abbo..

Så vet dere som lurer på dette det..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
PS.

Jeg ser mange lurer på om oppgradering kun gjelder bedriftskunder..

Det er feil...

Oppgraderingen gjelder alle kunder fikk jeg beskjed om fra Telenor.

At noen får 4MB fra 1MB er kanskje ikke slik det var tenkt, men jeg regner jo selvsagt med at de berørte sier ifra..  :cool:

5164990[/snapback]

:cry:

 

Hmm... Dette ble en vanskelig problemstilling :roll:

Lenke til kommentar

Hepp!

 

Da har jeg PPT fila her, men har ikke noe annet enn PowerpointViewer å åpne det med, så jeg blir nødt til å bruke skjermdumper her...

Kan bli store filer, da jeg ikke har lagt inn photoshop enda...

 

Vedlagt siden om 4mit -> 6mbit, noe interessant info der...

 

Edit, hehe, DUMeteren ble med på bildene ser jeg... ikke bry dere om den :p

post-20383-1132177669_thumb.jpg

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Sånn, da er dere fornøyde håper jeg

 

"beklager" at maskina er nyinstallert og at softwaren ikke er lagt inn, men det går nok bra :)

 

Edit: Detter er PRIVAT, du ser navngivingen og prisene i tabellen stemmer med privat pr. dags dato, bedrift er mye dyrere...

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...