Thombr86 Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 (endret) 1 stk Hipp hurra til statsbudsjettet (som lovte billiger og bedre bredbånd til folket!)Fortsatt mye dritt i det statsbudsjettet, men 1 lyspunkt er bedre enn ingen 5160852[/snapback] Håper dette var ironisk? De grønnerøde snakker i store ord om mye men sålangt har den enorme bredbåndsatsningen de snakket om kokt ned til en mindre sum for og utrede tingenes tilstand, dessuten ser det ut til at de legger definisjonen såpass lavt at dagens xDSL fint dekker kravene. 5161065[/snapback] Tror vi kan kalle det uvitende jeg.. Bryr meg ytterst lite om politikk, men fikk med meg at det skulle satses på bb... Slik går det når man ikke får stilt in TV antenna bra og ikke leser aviser... Phen|x: Privat ja (ikke 100% verifisert, men skal som sagt komme med noen snip fra den PDF'en som kom pr. mail...) Endret 16. november 2005 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
TEE Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Oppgraderingen ble varslet offentlig i god tid før noe av arbeidet startet. Dersom du ikke ønsket noen slik oppgradering, kunne du lett ha sagt fra. Det ble tydelig opplyst at samtlige kunder kom til å få økning i hastigheten. 5161084[/snapback] Vel, kunden kan da ikke vite om resultatet av oppgraderingen blir død linje, det som er kritikkverdig er jo at Telenor er utrolig trege og trenger svært lang tid for og justere ned linjen igjen, man snakker om over en uke i følge kundeservice. 5161129[/snapback] Ganske naturlig. Dersom man ikke betaler for tjenesten øyeblikkelig service, så må man vente til neste gang arbeidet er planlagt utført. Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Dette er som vanlig for lite for sent fra Telenors side. Det er selvsagt bra at de oppgraderer hastighetene, men det er flere av konkurrentene som er raskere både med å sette ned prisene og sette opp hastighetene. Selv har jeg hatt Telenor ADSL siden de starta med det, men nå har jeg fått inn fiber i huset og skal over på Lyse sitt nett. Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Var jo nok og lese men det har jeg ikke tid til så jeg spør bare, oppgraderer de privatpersoner sine linjer og? Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Hvis dette stemmer, blir det 6000/500 på meg da. Det hadde ikke gjort noe Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Jeg har absolutt ikke noe imot aa faa 6000/500 fra 4000/400. Men telenor burde absolutt konsentrere seg om aa faa linjene til aa bli skikkelig stabile og ikke bare sette opp hastigheten i haap om og ikke miste kundene sine. Endret 16. november 2005 av Scortech Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Noen som vet om Bluecom kommer til og sette opp hastigheten også? Kunne ikke finne noe på sidene til de om noen hastighetsøkning...... Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Har ikke kommet noe på sidene til Telenor enda heller, tolmodighet er en dyd (?) Endret 16. november 2005 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
HKS Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Altså, dette gjelder for privat kunder også? Jeg som sitter på 4000/400 linje blir oppgradert til 6000/500 til samme pris? 5161169[/snapback] Nei, det gjelder bare for bedrifter... Les igjennom tråden først du! Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Jeg har absolutt ikke noe imot aa faa 6000/500 fra 4000/400.Men telenor burde absolutt konsentrere seg om aa faa linjene til aa bli skikkelig stabile og ikke bare sette opp hastigheten i haap om og ikke miste kundene sine. 5161304[/snapback] Jepp. En kamerat skulle bli oppgradert fra 1mbit til 2mbit. Men Telenor la inn feil data og ga han 4mbit isteden. Da klikka det helt, fordi det ikke er plass i sentralen eller noe, og han fikk ikke kobla opp. De satte han ned til 2mbit og vips, der funka det. Nesten litt rart, siden jeg har 4mbit, og bor 20m ifra han. Merkelig at linja hans ikke takla 4mbit og.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) [Dersom man er avhengig av 24/7 oppetid sitter man ikke med et ADSL Privat abonnement. Konsumentprodukter har ikke øyeblikket på-stedet-service, og man betaler heller ikke for en slik tjeneste med privatabonnement. Det er en grunn til at bedriftsabonnement er dyrere. At en linje har fungert i 2 år utelukker heller ikke at det meget godt kan være feil på ditt hjemmeutstyr. Slikt undersøkes før man sender ut en montør/tekniker, hvertfall på konsumentabonnement. Dette gjøres ene og alene fordi man ikke betaler for øyeblikket på-stedet-service. Oppgraderingen ble varslet offentlig i god tid før noe av arbeidet startet. Dersom du ikke ønsket noen slik oppgradering, kunne du lett ha sagt fra. Det ble tydelig opplyst at samtlige kunder kom til å få økning i hastigheten. 5161084[/snapback] Jeg regner med at du er såpass oppegående at du skjønner forskjellen på å få en betalt tjeneste mot å ikke få den? Det er det som er den praktiske konskevensen av det som Telenor her har gjort. Når linja er nede har kunden ikke den tjenesten han har betalt for. Klarer du å se forskjelllen? (Jeg betviler dog).. Du kan gjerne støtte Telenor i at kunden må betale for "VIP-service", men det har faktisk lite med saken å gjøre all den tid rette-jobben utføres av 3.part leverandør (Sønnico her på Hadeland) og de(Telenor) må bestille tid der uansett. Du har fått med deg at Telenor har kvittet seg med teknikere/montører for "en tid tilbake"? Ref. dine spydige kommentarer om at linjeoppgradering var varslet offentlig.. noe som forøvrig ikke holder. Du synes sikkert dette er grei kundebehandling? Slik skal varsles pr.mail/brev *i god tid* slik at man er forberedt og evt. kan be om at arbeidet ikke gjøres. Noen av oss er faktisk litt mer lokalkjent enn enn "Prosjektleder" sentralt i Telenor. PS. Jeg hadde nettopp en møntør/tekniker fra Sønnico på besøk.. og meget riktig.. linja tålte ikke den oppgraderte hastigheten. Nå ser det ut til at den er stabil igjen.. Endret 16. november 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Oppgraderingen ble varslet offentlig i god tid før noe av arbeidet startet. Dersom du ikke ønsket noen slik oppgradering, kunne du lett ha sagt fra. Det ble tydelig opplyst at samtlige kunder kom til å få økning i hastigheten. 5161084[/snapback] Vel, kunden kan da ikke vite om resultatet av oppgraderingen blir død linje, det som er kritikkverdig er jo at Telenor er utrolig trege og trenger svært lang tid for og justere ned linjen igjen, man snakker om over en uke i følge kundeservice. 5161129[/snapback] Ganske naturlig. Dersom man ikke betaler for tjenesten øyeblikkelig service, så må man vente til neste gang arbeidet er planlagt utført. 5161190[/snapback] Klarer du virkelig ikke å se forskjellen på arbeid som ikke er bestilt av kunden og arbeid som leverandør synes de kan igangsette uten å teste konsekvensene krever enn noe annen reaksjonsform ved eventuell feil som oppstår? Lurer litt på hvordan du behandler dine kunder.. Slik som avataren din antyder kanskje? Endret 16. november 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Klarer du virkelig ikke å se forskjellen på arbeid som ikke er bestilt av kunden og arbeid som leverandør synes de kan igangsette uten å teste konsekvensene krever enn noe annen reaksjonsform ved eventuell feil som oppstår?Lurer litt på hvordan du behandler dine kunder.. Slik som avataren din antyder kanskje? 5161484[/snapback] Man sender ikke ut tekniker/montør før man har fått kunden til å hvertfall teste eget utstyr. "Det har fungert i 2 år" er ikke en test, men en påstand som tyder på at kunden ikke har så store forutsetninger for å vite hva som faktisk kan feile. Montør/tekniker som er klar til å reise ut straks har man tilgjengelig for nødstilfeller og for de kundene som har betalt for en slik serviceavtale. At et privatabonnement er ustabilt eller uten forbindelse en periode regnes ikke som et nødstilfelle. Dersom det er et nødstilfelle at linja detter ut en stund, så har man bommet totalt om man sitter på et privatabonnement. Mine kunder får den behandlingen de skal ha. Dersom de har betalt for en service som gir tekniker på stedet innen 4 timer, får de tekniker innen senest 4 timer. Dersom de har et vanlig forbrukerprodukt, blir de uten PC den stunden det tar å sende den til reparasjon. Og ja, vi har til stadighet folk som forventer på-stedet-service innen 4 timer på en PC de har kjøpt for 4500 på Elkjøp, fordi de har valgt å bruke den som kritisk forretningsmaskin. Kundene, både de jeg har og Telenor sine, har selv valgt hvilket produkt og hvilken service de ønsker å betale for. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Du har fått med deg at Telenor har kvittet seg med teknikere/montører for "en tid tilbake"? Ref. dine spydige kommentarer om at linjeoppgradering var varslet offentlig.. noe som forøvrig ikke holder. Du synes sikkert dette er grei kundebehandling? Slik skal varsles pr.mail/brev *i god tid* slik at man er forberedt og evt. kan be om at arbeidet ikke gjøres. Noen av oss er faktisk litt mer lokalkjent enn enn "Prosjektleder" sentralt i Telenor. PS. Jeg hadde nettopp en møntør/tekniker fra Sønnico på besøk.. og meget riktig.. linja tålte ikke den oppgraderte hastigheten. Nå ser det ut til at den er stabil igjen.. 5161450[/snapback] Det er noen år siden Telenor skilte ut montørfirmaet og satte jobbene ut på anbud ja. Og offentlig varsling av endring i hastighet holder faktisk i massevis. Hvor lang tid tok det totalt å få fikset problemet ditt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Klarer du virkelig ikke å se forskjellen på arbeid som ikke er bestilt av kunden og arbeid som leverandør synes de kan igangsette uten å teste konsekvensene krever enn noe annen reaksjonsform ved eventuell feil som oppstår?Lurer litt på hvordan du behandler dine kunder.. Slik som avataren din antyder kanskje? 5161484[/snapback] Man sender ikke ut tekniker/montør før man har fått kunden til å hvertfall teste eget utstyr. "Det har fungert i 2 år" er ikke en test, men en påstand som tyder på at kunden ikke har så store forutsetninger for å vite hva som faktisk kan feile. <snip-GPS> 5161628[/snapback] Det er ikke smart å behandle sine kunder som idioter og på en arrogant måte.. Du er i din fulle rett til å være uenig i dette...samt praktisere kundebehandling slik du selv velger å gjøre det. Er du "monopolist" på en tjeneste/vare er jo det helt kurant det.. Ja.. utstyr i huset ble sjekket ut *før* Telenor ble varslet om feil., men "that's besides the point".. uten at jeg regner med at du fatter det.. Endret 16. november 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 "1 stk Hipp hurra til statsbudsjettet (som lovte billiger og bedre bredbånd til folket!)" Vel bedre bredbaand kan diskuteres..bedre gjelder ihvertfall ikke for telenor kunder. siden jeg fikk telenor for snart et aar siden saa har jeg mistet tellingen paa hvor mange ganger linjen har vert nede. og vedlikehold paa linjen hver eneste sondag til mandag.jeg snakket med bkk om muligens bytte linjen min til bkk og naar jeg nevnte dette til bkk saa lo den personen godt da jeg sa det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Det er noen år siden Telenor skilte ut montørfirmaet og satte jobbene ut på anbud ja. Og offentlig varsling av endring i hastighet holder faktisk i massevis. Hvor lang tid tok det totalt å få fikset problemet ditt? 5161640[/snapback] Du fortsetter med kveruleringa ja... deg om det.. Det tok akkurat den tiden som ble forespeilt pr. SMS fra 145... en uke.. Det er nok iht. hva Telenor anser som akseptabelt for sine privat-kunder ved en feilsituasjon forårsaket av dem selv. Du trenger ikke kommentere dette, men du gjør det sikkert likevel.. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Det er ikke smart å behandle sine kunder som idioter og på en arrogant måte..Du er i din fulle rett til å være uenig i dette...samt praktisere kundebehandling slik du selv velger å gjøre det. Er du "monopolist" på en tjeneste/vare er jo det helt kurant det.. Ja.. utstyr i huset ble sjekket ut *før* Telenor ble varslet om feil., men "that's besides the point".. uten at jeg regner med at du fatter det.. 5161666[/snapback] Utstyret må sjekkes ut fra kriterier som Telenor har. Ingen bedrift som driver med support tar kundens ord for god fisk når de sier de har sjekket alt. Om du trenger eksempler på hvorfor kan jeg godt bidra med eksempler på "feilsøking" som er gjort både av privatpersoner og "teknikere" fra ulike PC-forhandlere før de har hevdet at ting må være hardwarefeil. God kundebehandling er å sjekke sammen med kunden om det er feil på kundens eget utstyr, siden det vil være raskere å fikse på den måten enn å vente i en uke på tekniker, som så i tillegg må betale for om det ikke er feil på Telenors utstyr. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Det tok akkurat den tiden som ble forespeilt pr. SMS fra 145... en uke..Det er nok iht. hva Telenor anser som akseptabelt for sine privat-kunder ved en feilsituasjon forårsaket av dem selv. Du trenger ikke kommentere dette, men du gjør det sikkert likevel.. 5161678[/snapback] Så du klager på at Telenor gjorde jobben på den tiden de sa. Lurer på hvem som kverulerer da ja. Og en uke uten internett er ikke noen livskrise for en privatperson. For en bedrift kan det være det, og derfor bruker bedrifter hvor de ansvarlige har litt intelligens et bedriftsabonnement. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Helt sikkert litt panikk ja, prata med en som jobbet for telavie, han sa at telenor i fjor mistet 400000 kunder, og kommer til å miste det samme i år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå